مرمت دیوار مسجد جامع کبیر نی‌ریز آغاز شد
کد خبر: 3871919
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶

مرمت دیوار مسجد جامع کبیر نی‌ریز آغاز شد

گروه اجتماعی ـ مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نی‌ریز از آغاز مرمت دیوار مسجد جامع کبیر این شهرستان با اعتبار 200 میلیون ریال خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، حمیدرضا هادی، مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نی‌ریز امروز، 25 دی‌ماه گفت: دیوار یکی از با ارزش‌ترین مساجد تاریخی فارس با همکاری شهرداری نی‌ریز در حال مرمت است.
وی افزود: با توجه به فرسودگی دیوار ضلع غربی مسجد جامع کبیر و پیگیری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نی‌ریز از شهرداری شهرستان، در راستای تأمین اعتبار مرمت این مسجد تاریخی، بودجه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال به منظور اجرای این طرح مصوب و تخصیص داده شد.
هادی اظهار كرد: معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس طرح مرمت دیوار مسجد جامع کبیر را تهیه و با معرفی پیمانکار به شهرداری نی‌ریز، عملیات مرمت دیوار از 22 دی ماه آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده پایان یابد.
وی در پایان ضمن تشکر از شهردار نی‌ریز گفت: مسجد جامع کبیر با قدمت بیش از ۱۱۰۰ سال به شماره ثبت ۱۹۲ در تاریخ ۹ مرداد ۱۳۱۲ در فهرست آثار تاریخی به ثبت رسیده است و دارای گچ‌بری‌های بی‌نظیری در محراب خود می باشد.
مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نی‌ریز یادآور شد: این بنای زیبای تاریخی در فاصله ۲۱۰ کیلومتری شیراز و در شهرستان نی‌ریز قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha