تحصیل 1200 دانش‌آموز در 13 مدرسه علوم و معارف اسلامی فارس
کد خبر: 3871914
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱

تحصیل 1200 دانش‌آموز در 13 مدرسه علوم و معارف اسلامی فارس

گروه اجتماعی ـ مدیركل آموزش و پرورش فارس با بیان اینكه 13 مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا در این استان فعالیت دارند، گفت: هم‌اكنون یك هزار و 200 دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند كه به‌طور میانگین سهم هر مدرسه 90 دانش‌آموز است.

به گزارش ایكنا از فارس، علی عسکر نجفی، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 25 دی‌ماه در دیدار با مدیرعامل سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای کشور و مدیران این مدارس در استان، گفت: این مدارس زمینه خوبی دارند برای اینکه به مدارس الگویی مبتنی بر سند تحول بنیادین تبدیل شوند.
وی با بیان اینکه یك هزار و 200 دانش‌آموز در 13 مدرسه علوم و معارف اسلامی در سطح استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: به‌طور میانگین در هر مدرسه علوم و معارف اسلامی 90 دانش‌آموز مشغول به تحصیلند.
نجفی بر لزوم هم‌افزایی و همکاری دستگاه‌های تبلیغات اسلامی و سازمان معارف مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا کشور با آموزش و پرورش تأكید كرد و گفت: اگر متولی همه مدارس آموزش و پرورش است لذا همه فرآیندها، سیاست‌گذاری‌ها، اجرا و نظارت نیز باید به عهده آموزش و پرورش باشد و در جریان تمام شیوه‌نامه‌ها باشد.
مدیركل آموزش و پرورش فارس افزود: هر شیوه‌نامه‌ای باید ابتدا در آموزش و پرورش مستندسازی شود و بعد به مدارس ارجاع شود تا مدیران مدارس هم سردرگم نشوند.
وی، کمبود نیروی انسانی، فضا، محتوا و برنامه‌ریزی درسی را از جمله مشکلات این مدارس مطرح کرد و گفت: با این حضور و پتانسیل خوبی که در سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای کشور است، اگر دست به دست هم دهیم مشکلات مرتفع خواهند شد.
مدیركل آموزش و پرورش فارس با اشاره به کمبود 10 هزار نیروی انسانی در سال آینده این نكته را یادآور شد كه در سال گذشته هم 9 هزار و 562 معلم كم داشتیم.

وجود 1800 مدرسه فرسوده در فارس
نجفی با بیان اینكه یک هزار و 800 مدرسه فرسوده داریم، گفت: برای بازسازی و تعمیرات مدارس فرسوده به یك هزار میلیارد تومان نیاز داریم و تلاش می‌کنیم تا با همت دوستان، همکاری‌ها و هماهنگی، کمبود نیروی انسانی تأمین شده و پای کار باشیم و مدارس را یکی پس از دیگری بسازیم.
وی با تصریح اینکه هم‌اکنون در استان 600 پروژه فعال ساخت‌وساز داریم، گفت: 130 میلیارد تومان خیرین مدرسه‌ساز استان متعهد شده‌اند، برای آموزش و پرورش مدرسه بسازند و این‌ها همه حاصل هماهنگی‌ها و پیگیری‌های آموزش و پرورش و نوسازی مدارس با مجمع خیرین بوده است.

ساخت 40 درصد مدارس فارس توسط خیران
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: باید تلاش کنیم در جهت کیفیت بخشی فضا و ایجاد فضاهای جدید همکاری لازم صورت پذیرد و برای رفع این مشکل می‌توان از وجود خیرین بهره برد همان‌گونه که نزدیک 40 درصد از مدارس ما را خیرین ساخته‌اند.
نجفی با تأکید بر لزوم اتخاذ تغییراتی در اختصاص نیروها به مدارس معارف صدرا گفت: برای رفع مشکل کمبود نیرو در این مدارس باید در ساختار برنامه‌ریزی و کنترل و هدایت نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش پیش شرط هایی تعریف شود و مدارس معارف صدرا را به‌عنوان مدارس ویژه و خاص ببینند و در اختصاص نیرو به این مدارس تغییراتی ایجاد شود.
وی در خصوص برنامه‌ریزی و رفع مشکل محتوای درسی در این مدارس گفت: در این زمینه اختیارات با شورای عالی آموزش و پرورش است و تعیین دروس، سرفصل‌ها و ساعات مورد نیاز هر درس و ساعات آموزشی را آن‌ها تدوین می‌كنند.
مدیركل آموزش و پرورش فارس یادآور شد: از آنجا که مرکز تولید علوم اسلامی حوزه علمیه است لذا می‌توان از توان و پتانسیل حوزه برای دروس تخصصی این مدارس که ارتباط بیشتر با حوزه دارند، بهره برد.

انتهای پیام
captcha