اجرای دومین مرحله «نسیم دانایی» با ارسال 12500 جلد كتاب به كتابخانه‌های فارس
کد خبر: 3871891
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳

اجرای دومین مرحله «نسیم دانایی» با ارسال 12500 جلد كتاب به كتابخانه‌های فارس

گروه فرهنگی ـ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس از ارسال 12 هزار و 500 جلد کتاب ادبیات و داستان در مرحله دوم طرح «نسیم دانایی» به کتابخانه‌های عمومی استان فارس با اعتبار 4 میلیارد و 200 میلیون ریال خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، روح‌الله منوچهری، مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس امروز، 25 دی‌ماه با اشاره به برگزاری دومین مرحله از طرح «نسیم دانایی» در استان گفت: نسیم دانایی طرح ویژه خرید کتاب در حوزه‌های پرمخاطب برای کتابخانه‌های عمومی استان بود که از سال گذشته آغاز شد.
وی افزود: مرحله اول این طرح با موضوع ادبیات کودک و نوجوان در سال 97 انجام شد، امسال نیز دومین مرحله آن با مشارکت کتابخانه‌های عمومی استان و خیرین اجرا شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس ادامه داد: در این مرحله دوازده هزار و پانصد جلد کتاب در حوزه ادبیات و داستان به ارزش چهار میلیارد و دویست میلیون ریال برای 190 کتابخانه عمومی استان فارس خریداری و ارسال شده است.
منوچهری با اشاره به اینکه کتاب‌های خریداری شده از مجموع فهرستی شامل هشتصد جلد کتاب و با دقت و بررسی کامل انتخاب شده‌اند، گفت: فهرست کتاب‌های انتخابی شامل کتاب‌های پرفروش، آثار برگزیده در جشنواره‌های ملی، داستان‌های برگزیده خارجی و تازه‌های نشر از سال 95 بوده است.
وی با بیان اینکه کتابخانه‌ها از نظر دریافت منابع در چهار گروه دسته‌بندی شدند، گفت: این طبقه‌بندی براساس فعالیت کتابخانه، میزان امانت، منابع مورد نیاز کتابخانه‌ها، درخواست‌های مخاطبان و بازدیدهای کارشناسان انجام شده که بر اساس آن برای گروه اول 35 میلیون ریال، گروه دوم 30 میلیون ریال، گروه سوم 20 میلیون ریال و برای گروه چهارم 15 میلیون ریال کتاب درنظر گرفته شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با تصریح اینکه در مرحله نخست سه میلیارد و هفتاد میلیون ریال کتاب خریداری شد، گفت: مرحله دوم این طرح نیز با اعتبار چهار میلیارد و دویست میلیون ریال انجام شده که با مشارکت خیرین تامین شده است.
منوچهری با تاکید بر اهمیت منابع کتابخانه‌های عمومی گفت: حوزه منابع از نیازهای اساسی کتابخانه‌های عمومی استان است. بر همین اساس از دو سال گذشته برنامه‌هایی را برای بهبود منابع در استان آغاز کردیم که مهم‌ترین آن طرح نسیم دانایی بود. در این طرح، در سه مرحله کتاب‌های برتر در حوزه‌های «کودک و نوجوان»، «ادبیات و داستان» و «روان‌شناسی و مرجع» برای کتابخانه‌های عمومی خریداری خواهد شد.
وی با اشاره به استقبال گسترده مخاطبان از این طرح گفت: نسیم دانایی با برنامه‌ریزی‌های دقیق و براساس نیاز کتابخانه‌ها و سلیقه مخاطب برنامه‌ریزی و اجرا شد؛ پس از اجرای فاز اول آن آمار اعضای کودک و نوجوان و شمار امانت کتاب در این حوزه افزایش یافت. تزریق منابع مرحله دوم آن نیز به کتابخانه‌ها، بخش گسترده‌ای از نیاز مخاطبان و دوستداران حوزه داستان و ادبیات را تأمین می‌کند.

انتهای پیام
captcha