كمك به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد فرهنگ‌سازی شود
کد خبر: 3871887
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴

كمك به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد فرهنگ‌سازی شود

گروه اجتماعی ـ مدیركل زندان‌های فارس خواستار فرهنگ‌سازی كمك به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد شد و گفت: آسیب‌های اجتماعی ناشی از حبس فقط برای شخص زندانی خطرات روحی و روانی ندارد بلکه تبعات سوء آن متوجه خانواده زندانیان نیز می‌شود و به دنبال آن جامعه را تهدید می‌کند.

به گزارش ایكنا از فارس، هشتاد و چهارمین جلسه ستاد دیه فارس امروز، 25 دی‌ماه با حضور اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌ها و نائب رئیس هیئت امنای ستاد دیه فارس، اصغر تراب‌پور، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان و اعضای هیئت امنای ستاد دیه در شیراز برگزار شد كه در این جلسه تعداد ۲۶پرونده زندانیان جرایم غیرعمد مورد بررسی قرار گرفت.
اسحاق ابراهیمی، مدیركل زندان‌های فارس در این جلسه گفت: خیرین استان فارس در همه امور خیرخواهانه پیشرو هستند و بخشی از کمک‌های مورد نیاز زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد از طریق خیرین و نیک‌اندیشان استان تأمین می‌شود.
وی خواستار فرهنگ‌سازی مناسب برای كمك به زندانیان جرائم غیرعمد شد و افزود: باید با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی از ظرفیت خوب خیرین استان در جهت آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد نیز بیشتر استفاده شود.
مدیرکل زندان‌های فارس با بیان اینكه حضور خیرین در جلسه ستاد دیه می‌تواند به روند آزادی بیشتر زندانیان جرایم غیرعمد سرعت بخشد و در هر جلسه از یکی از خیرین، اصناف و بازاریان دعوت شود، گفت: حضور مستقیم خیرین در جلسات، سبب ترغیب و تشویق سایر نیکوکاران و قطعاً مؤثر و نتیجه بخش است.
ابراهیمی تأکید کرد: آسیب‌های اجتماعی ناشی از حبس فقط برای شخص زندانی خطرات روحی و روانی ندارد بلکه تبعات سوء آن متوجه خانواده زندانیان نیز می‌شود و به دنبال آن جامعه را تهدید می‌کند بنابراین باید سعی کنیم با فراهم کردن زمنیه آزادی حتی یک فرد از زندان، از این آسیب‌ها بکاهیم.
نایب رئیس هیئت امنای ستاد دیه فارس گفت: جامعه هدف در حوزه کیفری مربوط به ستاد دیه، افرادی هستند که به دلیل الزامات قانونی بازداشت و روانه زندان شده‌اند.
وی با بیان اینكه باید با استفاده از نیروهای موجود در جهت تحقیق و شناسایی زندانیان نیازمند و مستحق اقدام شود، گفت: تا پایان سال همه پرونده‌های جرایم غیرعمد باید بررسی و تعیین تکلیف و نتیجه در جلسات آینده اعلام شود.
یادآور می‌شود، ستاد دیه استان فارس با شماره حساب ۱۰/ ۱۱۹۹۱۱۹۹ نزد کلیه شعب بانک ملت و شماره کارت بانکی ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ و از طریق سامانه تلفن همراه # ۱۰۱۰۱۰* ۴*۷۳۳* آماده دریافت کمک‌های نقدی خیرین در امر آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد استان فارس است.

انتهای پیام
captcha