رتبه نخست چهارمحال‌وبختیاری در پرداخت زکات
کد خبر: 3871866
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲

رتبه نخست چهارمحال‌وبختیاری در پرداخت زکات

گروه اجتماعی ـ مدیرکل کمیته امداد چهارمحال‌وبختیاری گفت: براساس بررسی‌های انجام شده، مردم استان در پرداخت زکات واجب رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دادند.

علی ملک‌پور، مدیرکل کمیته امداد چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، بیان کرد: امر زکات شامل واجب، مستحبی و فطریه است که براساس شرع اسلامی بر موارد مشخص تعلق می‌گیرد.

وی بابیان اینکه امور مربوط به جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات به کمیته امداد واگذار شده است افزود: در راستای آگاه‌سازی عموم مردم نمودار احکام کلی زکات بر اساس فتوای همه مراجع شامل زکات مستحبی و واجب تهیه و در اختیار عاملان زکات قرارگرفته است.

مدیرکل کمیته امداد استان ادامه داد: براساس بررسی‌های انجام شده، زکات واجب جمع‌آوری شده در استان ۲۳۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

ملک‌پور با اشاره به اینکه مبلغان و عاملان افتخاری زکات در راستای آگاه‌سازی عموم مردم نقش سازنده‌ای داشته‌اند گفت: ۳۷۶ عامل افتخاری زکات و ۳۵ مبلغ زکات در زمینه آگاه‌سازی مردم استان فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم استان از ابتدای امسال تاکنون ۵ میلیارد و ۳۴ میلیون تومان زکات فطره، واجب و مستحب به کمیته امداد استان پرداخت کرده‌اند که از این مجموع ۴۷۷ میلیون تومان زکات واجب، ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان زکات مستحب و ۲ میلیارد و ۳۷۷ میلیون تومان نیز زکات فطریه است.

انتهای پیام
captcha