انگیزه‌های لازم را در نخبگان برای ماندن در وطن ایجاد كنیم
کد خبر: 3871669
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵

انگیزه‌های لازم را در نخبگان برای ماندن در وطن ایجاد كنیم

گروه اجتماعی ـ مدیركل آموزش و پرورش فارس با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهمیت حضور نخبگان در جامعه گفت: باید تلاش کنیم انگیزه‌های لازم را در نخبگان ایجاد و آن‌ها را دلگرم و علاقه‌مند به ماندن در وطن در کنار سایر مردم کنیم.

به گزارش ایكنا از فارس، علی عسکر نجفی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 24 دی‌ماه در جلسه مدیران مدارس استعدادهای درخشان شیراز گفت: نخبگان جامعه به فرموده مقام معظم رهبری نعمات الهی هستند که اگر نباشند، جامعه دچار خسران می‌شود.
وی، تاثیرات مثبت نخبگان در جامعه را بی‌شمار و غیرقابل توصیف ذکر و اضافه کرد: اگر کمک و تعهد جامعه نخبگان نبود، ایران اسلامی اکنون در مسیر فعلی قرار نداشت.
نجفی، موضوع‌شناسی، مسئله‌شناسی و ورود بهنگام و آینده‌نگری در مجموعه آموزشی کشور توسط سازمان ملی استعدادهای درخشان را موجب امیدواری دانست و گفت: باید تلاش کنیم انگیزه‌های لازم را در نخبگان ایجاد و آن‌ها را دلگرم و علاقه‌مند به ماندن در وطن در کنار سایر مردم کنیم.
مدیركل آموزش و پرورش فارس تأكید كرد: سیاست‌های عالی وزارتخانه متبوع و توصیه‌های بزرگان کشور پرورش استعدادها و نهایت حفظ و حراست از گنجینه‌های ارزشمند است.
وی ادامه داد: قریب به یک دهه پیش سیاست‌هایی که در مجموعه استعدادهای درخشان اعمال می‌شد اصولی نبود و پریشان حالی و پراکنده کاری داشت اما در دولت تدبیر ارزش مجموعه مدنظر قرار گرفت. رفع برخی محدودیت‌ها باعث شد تا در حوزه کیفیت دستمان بازتر و توان و تمرکزمان بر روی نقاط محروم بیشتر شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه امروز موفقیت‌های خوبی در مجموعه سمپاد استان حاصل شده است، گفت: موفقیت‌ها به سادگی حاصل نشده اما این مدارس با مسائل و مشکلاتی هم مواجه هستند.
نجفی با تصریح اینکه باید بپذیریم وقتی مجموعه‌ای ویژه و خاص است، باید ساختار و امکانات و نیروهایش هم خاص باشد، اظهار کرد: امروز مشکلاتی در حوزه کمی و کیفی نیروهای انسانی در مدارس سمپاد مواجه هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس همچنین گفت: با تثبیت وضعیت تیزهوشان در کشور و تبدیل آن به یک سازمان گره بسیاری از مشکلات باز خواهد شد.

انتهای پیام
captcha