طرح‌های اقتصاد مقاومتی تولیدات پزشکی به مرحله تولید رسید
کد خبر: 3871648
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
در شیراز؛

طرح‌های اقتصاد مقاومتی تولیدات پزشکی به مرحله تولید رسید

گروه سياست و اقتصاد ـ طرح‌های تولیدی تجهیزات و وسایل مصرفی پزشکی سال ۹۸ استان فارس که به‌عنوان طرح‌های اقتصاد مقاومتی مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی شیراز ثبت شده بود، به مرحله بهره‌برداری و تولید رسید.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مهرداد شریفی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 24 دی‌ماه از بهره‌برداری طرح‌های تولیدی تجهیزات و وسایل مصرفی پزشكی سال جاری به‌عنوان طرح‌های اقتصاد مقاومتی مورد تأیید این دانشگاه خبر داد.
وی با بیان اینكه این طرح‌ها شامل تولید و مصرف الکترودهای قلبی یک بار مصرف، کاشتینه‌های استخوان و مفاصل و تیغه درماتوم هستند، افزود: سه طرح یادشده همگی به بهره‌برداری و دو طرح نخست آن به تولید انبوه نیز رسید.
عرفان خوارزمی، مسئول اقتصاد سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به وظیفه دانشگاه در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم کارآفرین، در زمینه طرح‌های پیشگفت گفت: این تولیدات مربوط به سه شرکت دانش‌بنیان غیردولتی خارج از دانشگاه است و با هدف حمایت از کالاهای ایرانی، بخشی از تولیدات آن‌ها از سوی بیمارستان‌های این دانشگاه، خریداری شده است.
وی به ثبت این طرح‌ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال ۹۸ در سامانه‌های اقتصاد مقاومتی کشوری «نیپا» و «سانپا» و تصویب و قید آن در سند پیشران توسعه استان در حوزه سلامت از سوی استانداری فارس اشاره كرد و افزود: شرایط و خط تولید این شرکت‌ها از سوی مسئولانی از معاونت اقتصادی استانداری، سازمان برنامه و بودجه و سازمان صمت استان و کارشناسانی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به تازگی بازدید و بررسی شد.

انتهای پیام
captcha