بودجه‌های قرآنی در دستگاه‌های دولتی در راستای قرآن هزینه نمی‌شوند
کد خبر: 3870707
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱

بودجه‌های قرآنی در دستگاه‌های دولتی در راستای قرآن هزینه نمی‌شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس با اشاره به وضعیت تخصیص بودجه‌های قرآنی گفت: بودجه‌های قرآنی كه تصویب شده و به دستگاه‌های دولتی اختصاص داده می‌شود، در راستای قرآن هزینه نمی‌شوند.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشكل‌های قرآنی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از برپایی مجمع مدیران مؤسسات و تشكل‌های قرآنی این استان خبر داد و گفت: در این نشست مباحثی در رابطه با اتحادیه مطرح شد و گزارش فعالیت‌ها و پیگیری‌هایی كه برای تقویت مؤسسات و تشكل‌های قرآنی انجام شده است، را ارائه دادیم.
وی با یادآوری اینكه ناظر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و رابط فراكسیون قرآن و عترت مجلس نیز در این جلسه حضور داشت، افزود: یكی از مباحثی كه در این جلسه مطرح شد، بحث بودجه‌های قرآنی در سال 99 بود كه 80 درصد كاهش یافته است كه البته برآورد ما این است كه از 20 درصد مانده هم شاید حداكثر 10 درصد آن تحقق پیدا كند.
اسلامی اظهار كرد: یكی از انتقاداتی كه در این زمینه وجود دارد این است كه بودجه‌های قرآنی كه تصویب شده و به دستگاه‌های دولتی اختصاص داده می‌شود، در راستای قرآن هزینه نمی‌شوند و این دغدغه‌ای كه مدیران اتحادیه و تشكل‌های قرآنی دارند.
مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس با بیان اینكه باید راهكاری برای برخورد با این قضیه ارائه شود، گفت: البته این مسئله نیز در كمیسیون فرهنگی مجلس و شورای توسعه فرهنگ قرآنی مطرح شده است و امیدواریم فضایی به وجود آید كه بودجه‌های قرآنی تنها در راه قرآن هزینه شوند.

اهمیت استقلال اقتصادی مؤسسات قرآنی
وی بیان كرد: یكی دیگر از نكاتی كه در مجمع اتحادیه تشكل‌های قرآنی مطرح كردیم بحث استقلال اقتصادی مؤسسات و تشكل‌های قرآنی بود تا از وابستگی به بودجه دولتی رها شوند.
اسلامی همچنین بحث بیمه فعالان قرآنی را مورد توجه قرار داد و گفت: مشكل بیمه فعالان قرآنی همچنان وجود دارد كه در این مسیر فعالان قرآنی باید پیچ و خم‌های اداری را در وزارت ارشاد طی كنند.

ردیف مجزایی برای بیمه فعالان قرآنی در نظر گرفته شود
مدیر عامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس ادامه داد: بیمه فعالان قرآنی ذیل صندوق حمایت از هنرمندان است كه باید مجزا شود و یك ردیف برای آن در نظر گرفته شود تا استقلال داشته باشیم.
وی در ادامه با یادآوری اینكه این نشست، نخستین نشست مدیران مؤسسات و تشكل‌های قرآنی استان در سال جاری بود، گفت: هر ساله یك نشست عمومی برای مدیران مؤسسات و تشكل‌های قرآنی برگزار می‌شود كه در سال 99 این نشست به‌عنوان نشست پایانی هیئت دوره فعلی برگزار خواهد شد و باید در مجمع بعدی انتخابات هیئت مدیره اتحادیه تشكل‌های قرآنی استان را برگزار كنیم.

انتهای پیام
captcha