جوان حافظ کل قرآن خواستار برپایی محافلی ویژه حافظان شد
کد خبر: 3870672
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

جوان حافظ کل قرآن خواستار برپایی محافلی ویژه حافظان شد

گروه چهره‌ها ــ امیررضا قیامی، حافظ کل قرآن از شهر تبریز، خواستار شد تا مسئولان این امور به برپایی محافلی ویژه اجرای حافظان اقدام کنند.

به گزارش ایکنا؛ امیررضا قیامی، حافظ کل قرآن، متولد سال 77 و دانشجوی رشته مهندسی عمران در دانشگاه پیام نور تبریز است. او به مرحله فینال رشته حفظ کل سی‌وچهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان راه یافت.

وی از سال 87 شروع به حفظ قرآن در محضر محمدصادق زارعان کرده است و طی سه‌سال توانسته حفظ قرآن را به اتمام برساند. قیامی که مشوق اصلی‌اش را پدر و مادرش می‌داند، درباره روش حفظش، اظهار کرد: برنامه حفظم در ابتدا کم بود به‌طوری که روزی یک تا یک ساعت‌ونیم، برنامه حفظ داشتم.

قیامی بیان کرد: روش حفظم، روش ویژه استاد زارعان و به صورت بصری بود، یعنی آیات را در ذهنم تصویربرداری می‌کردم.

این حافظ کل قرآن، هم‌اکنون مشغول تدریس در مجتمع قرآنی نور است و به دلیل مشغله تحصیلی و همچنین تدریس، زمان کمتری برای مرور دارد و روزانه حدود یک جزء را مرور می‌کند. حضور در مسابقات برای او صرفاً یک مشوق‌ است و تأکید دارد که موجب می‌شود، کیفیت محفوظاتش را بالا ببرد.

امیررضا قیامیوی بیان کرد: در مسابقات مدهامتان در رشته حفظ 20 جزء و در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانشجویان دانشگاه پیام نور در رشته حفظ کل طی دو نوبت، رتبه اول را دریافت کرده‌ام.

قیامی علاقه‌مند به تدریس حفظ قرآن است و دوست دارد که حافظان زیادی را تربیت کند. وی درباره برکات قرآن در زندگی‌اش، گفت: اینکه هر روز نوای قرآن را می‌شنوم و دوستانی اهل قرآن دارم، همه‌ برکت است.

این حافظ کل قرآن تا حدودی نیز با مفاهیم قرآن آشنایی دارد، اما به تازگی بر روی مفاهیم و ترجمه قرآن به صورت تخصصی متمرکز شده است. وی درباره برگزاری مسابقات قرآن ویژه طیف و صنف خاص مثل دانشجویان، افزود: اینگونه مسابقات و جشنواره‌ها باید باشد، اما کافی نیست، البته میزان محافل و کرسی‌های تلاوت برای اجرا باید بیش از این تعداد باشد، محافلی که در آنها از قاریان و حافظان جوان استفاده شود تا زمینه گرایش آنان به این عرصه‌ها فراهم شود.

قیامی با گلایه از اینکه قرآن با نوعی مهجوریت روبه‌رو است، اظهار کرد: این را در اغلب مسابقات قرآن و تعداد شرکت‌کنندگان در سالن مسابقات شاهد هستم.

انتهای پیام
captcha