سردار سلیمانی؛ الگویی تمام عیار برای فرهنگ ایران اسلامی
کد خبر: 3869413
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰

سردار سلیمانی؛ الگویی تمام عیار برای فرهنگ ایران اسلامی

گروه اجتماعی ــ مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینكه سردار شهید قاسم سلیمانی ابومهدی المهندس پیش از آنكه یك نظامی باشند، فرهنگی عاشق بودند، گفت: سردار سپهبد قاسم سلیمانی الگویی تمام عیار برای فرهنگ ایران اسلامی است.

به گزارش ایكنا از فارس، آیین سوگواری سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و معروف به مالك‌اشتر انقلاب امروز، 15 دی‌ماه در اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.

صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این مراسم گفت: سردار سلیمانی و المهدی، پیشتر و بیشتر از آنکه یک نظامی باشند، فرهنگ‌ورانی عاشق بودند.

وی با تبریک و تسلیت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی به همه آزادگان جهان گفت: سردار قاسم سلیمانی، الگویی تمام‌عیار برای فرهنگ ایران اسلامی است. او در رزم‌گاه چونان شیری، خشم خروشان بر دشمنان انسانیت و در میان مردم، اوج محبت و مهربانی و صفا، و در عرفان بنده‌ای برآمده از حافظ و ملاصدرا بود. و خداوند بندگانش را محبوب دل‌ها می‌كند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به سخنان امام خمینی که فرموده است انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود، گفت: ترامپ به خوبی می‌داند که نهضت ما به یک تن یا دو تن خلاصه نمی‌شود چرا که یک اندیشه و فرهنگ است. این فرهنگ ماست که از هر قطره خون شهیدان‌مان، هزاران شهید پرورش می‌یابند.

سهرابی افزود: آن چه فرهنگ ایرانی در پیشینه هزاران ساله خود دارد، چیزی جز انسانیت، آزادگی، دادخواهی، شرافت، غیرت، دانش‌افزایی، مبارزه با جهل و ستم و دستگیری از محرومان و ستم‌دیدگان نیست.

انتهای پیام
captcha