امیدی به مسئولان فارس در موضوعات قرآنی ندارم/ اغلب‌ برنامه‌ها جنبه تبلیغی دارند
کد خبر: 3866327
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸

امیدی به مسئولان فارس در موضوعات قرآنی ندارم/ اغلب‌ برنامه‌ها جنبه تبلیغی دارند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرعامل اتحادیه مدغم تشكل‌های قرآنی فارس از عدم بی‌توجهی به مؤسسات قرآنی گلایه كرد و گفت: حقیقتاً در موضوعات قرآنی از مدیران استان فارس ناامید شده‌ام و امیدی به آن‌ها ندارم به‌همین دلیل تمام برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌های كاری را در خارج از استان دنبال می‌كنم.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مدغم تشكل‌های قرآنی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌كل ارشاد استان مبنی بر اینكه 45 میلیون تومان از بودجه‌های قرآنی سال 97 محقق شده است، گفت: من در جریان این تخصیص بودجه نیستم.
وی افزود: البته سال گذشته مبلغ 2 میلیون ریال به مؤسسات قرآنی استان تخصیص یافت كه این مبلغ میان تقریباً 17 مؤسسه قرآنی توزیع شد كه مسلماً سهم هر موسسه از این بودجه ناچیز بوده است.

اجازه تحرك به مؤسسات قرآنی داده نمی‌شود
اسلامی از عدم بی‌توجهی به مؤسسات قرآنی گلایه كرد و گفت: متأسفانه در استان فارس اجازه تحرك و حركت به مؤسسات قرآنی داده نمی‌شود یعنی به این نهاد كمك نمی‌شود و اگر مؤسسه و تشكلی به‌صورت مردمی كاری انجام دهد، ادارات و سازمان‌ها و ارگان‌ها بیشتر به دنبال ارائه گزارش كار آن‌ها هستند و این معضلی است كه در استان فارس وجود دارد.
مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس اظهار كرد: در استان فارس بیشتر برنامه‌هایی كه سازمان‌ها و ادارات و مراكز مختلف دولتی در مسائل قرآنی برگزار می‌كنند، بیشتر جنبه تبلیغی دارد ولی محتوا و عمق‌بخشی و زیرساخت‌هایی كه برای استان باید در این موضوع در نظر بگیرند، دیده نمی‌شود.
وی تأكید كرد: حقیقتاً در موضوعات قرآنی از مدیران استان فارس ناامید شده‌ام و امیدی به آن‌ها ندارم به‌همین دلیل تمام برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌های كاری را در خارج از استان دنبال می‌كنم و این موضوعات را با مدیران كشوری مطرح كرده و از طریق آنان پیگیری می‌كنم.

دیدار با مسئولان كشوری
اسلامی به دیدار خود با مدیران كشوری اشاره كرد و گفت: دیدارهایی با مسئول قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه كشور داشتم و ایشان قول‌هایی دادند تا به اتحادیه استان فارس كمك كنند و در این راستا بنا شده است تا سفری به استان داشته و در جریان این سفر برخی تفاهم‌نامه‌هایی میان مؤسسات استان و سازمان اوقاف منعقد شود.
مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس ادامه داد: همچنین جلسه‌ای با رئیس سازمان دارالقرآن‌الكریم خواهم داشت و در آن به دنبال معرفی ظرفیت‌های قرآنی استان هستم تا بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده كنیم و علاوه بر این‌ها از طریق مجلس هم این كارها را دنبال خواهم كرد.

به نمایندگان مجلس هم امیدی ندارم
وی گفت: از نمایندگان مجلس استان هم خیلی امیدی ندارم هر چند رئیس فراكسیون قرآن و عترت مجلس از نمایندگان استان فارس است اما آن بازده‌ای كه باید برای استان داشته باشد، ندارد، لذا در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم وضعیت قرآنی استان و كشور را بهبود بخشیم.

انتهای پیام
captcha