تحقق ارتباط دانشگاه با صنعت پوشاک به همت جهاددانشگاهی
کد خبر: 3866225
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲

تحقق ارتباط دانشگاه با صنعت پوشاک به همت جهاددانشگاهی

گروه جامعه ــ دبیر سومین دوره جشنواره ملی طراحی مد و لباس دیبا با اشاره به اینکه سومین دوره این جشنواره 11 دی‌ماه برگزیدگان خود را معرفی می‌کند، از تحقق اهداف این جشنواره در برقراری ارتباط دانشگاه با صنعت مد و لباس خبر داد.

الهام زایجانی، دبیر سومین دوره جشنواره ملی طراحی مد و لباس دیبا و معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد هنر، در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ ضمن اعلام خبر برگزاری اختتامیه این دوره از جشنواره در 11 دی‌ماه، به تبیین مراحل مختلف این رویداد پرداخت و گفت: جشنواره دیبا به صورت مسابقه ـ رویداد هنری برگزار می‌شود که در بخش اول آن با انتشار فراخوانی دانشجویان علاقه‌مند براساس موضوعات و طرح‌های درخواستی تولید‌کنندگان و برندها، آثارشان را ارسال می‌کنند.

وی ادامه داد: مدیران کارخانه‌ها و برندهای مطرح کشور از بین آثار دریافتی، آثار مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند و طراحان آثار وارد رویداد دیبا می‌شوند که طی آن طراحان منتخب از فرایند طراحی تا تولید لباس را در کارخانه و با حضور صنعت‌گران آموزش دیده طی می‌کنند و در نهایت آثاری که تولید شده ارزیابی می‌‌شود و یک اثر به عنوان اثر برتر انتخاب و از دارندگان سایر آثار نیز تجلیل می‌‌شوند.

زایجانی با اعلام این مطلب که در سومین دوره جشنواره دیبا 17 نفر به عنوان برگزیده انتخاب و طی جلسه با مدیران کارخانه‌ها، پنج گروه برای تولید اثر و همکاری با کارخانه وارد رویداد دیبا شدند، گفت: هدف جشنواره که ایجاد ارتباط قوی بین طراحان و صنعتگران مد و استفاده برندها از طراحان داخلی است، محقق شده و در دوره قبل جشنواره نیز شاهد جذب نفرات برگزیده در کارخانه‌های تولید لباس بودیم.

وی افزود: این جشنواره رویداد رقابتی برای ایجاد همگرایی بین دانشگاه و صنعت است که مدیریت آن را جهاددانشگاهی برعهده گرفته و با تجارب کسب شده، خطاهای کاری کاهش یافته و زمینه‌های خوبی برای ارتباط دانشجویان و صنعتگران و تولید‌کنندگان ایجاد شده است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد هنر ابراز کرد: در دانشگاه دانشجویان صرفاً جنبه‌های هنری طراحی لباس را می‌آموزند، اما این جشنواره به آنها کمک می‌کند با بخش صنعت، تولید انبوه طرح‌ها‌، دیدگاه‌های مدیران و فعالان عرصه صنعت مد و لباس و ... آشنا شوند.  

وی در پایان اعلام کرد: مراسم اختتامیه جشنواره روز 11 دی‌ماه، از ساعت 13:45 تا 15 در خانه هنرمندان برگزار می‌شود. در این مراسم نیز تلاش بر ایجاد ارتباط رودررو و مستقیم بین دانشجویان و صاحبان کارخانه‌ها است. در مراسم اختتامیه مدیران 10 کارخانه حضور دارند و نظرات و دیدگاه‌های خود را در خصوص ارتباط با طراحان بیان می‌کنند.

انتهای پیام
captcha