شهدا طبق آیات قرآن کریم شرافت و سعادت را به انسان‌ها می‌آموزند
کد خبر: 3865106
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷

شهدا طبق آیات قرآن کریم شرافت و سعادت را به انسان‌ها می‌آموزند

گروه اجتماعی- امام جمعه زنجان شهدا را ستارگان درخشان تاریخ که طبق آیات قرآن کریم،شرافت و سعادت را به انسان‌ها می‌آموزند، معرفی کرد و گفت: قرآن کریم شهدا را زنده جاوید معرفی کرده و پیامبر اکرم(ص) نیز فرموده‌اند«شهادت از همه خوبی‌ها خوب و از همه زیبایی‌ها زیبا است» و این بیانگر جایگاه رفیع شهدا است.

شهدا طبق آیات قرآن کریم شرافت و سعادت را به انسان‌ها می‌آموزندبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان، امروز، 27 آذرماه در یادواره شهدای فصل پاییز اردبیل، اظهار کرد: امنیت، اقتدار، عظمت، عزت و آرامشی که در کشور حاکم است، مرهون از جان‌گذشتگی و فداکاری شهدای والامقامی است که تا پای جان در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و ما باید قدردان این ایثارگری‌ها باشیم.

وی شهدا را ستارگان درخشان تاریخ که طبق آیات قرآن کریم، شرافت و سعادت را به انسان‌ها می‌آموزند، معرفی کرد و افزود: شهدای والامقام بخشی از هویت تاریخی ایران اسلامی به شمار می‌روند که عزت و افتخار را برای این کشور به ارمغان آوردند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تصریح کرد: قرآن کریم شهدا را زنده جاوید معرفی کرده و پیامبر اکرم(ص) نیز فرموده‌اند«شهادت از همه خوبی‌ها خوب و از همه زیبایی‌ها زیبا است» و این بیانگر جایگاه رفیع شهدا در پیش خداوند است.

خاتمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «گرامیداشت یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست»، گفت: باید در راستای تکریم و بزرگداشت شهدا، آرمان‌ها و اهداف آنها در جامعه ترویج و نهادینه شود.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را کار عظیم الهی دانست و بیان کرد:‌ در تداوم راه و مکتب شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم نیز که تربیت‌یافته مکتب دفاع مقدس هستند، در خارج از مرزهای کشور از حریم اهل بیت(ع) دفاع جانانه‌ای کرده و راه این شهدا را ادامه دادند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه بسیاری از مردم ایران، دوران انقلاب و دفاع مقدس را ندیده و لمس نکرده‌اند، اظهار کرد: برگزاری برنامه‌ها و مراسم بزرگداشت و یادواره‌های شهدا به شکلی مناسب و تاثیرگذار، فرصتی برای معرفی رشادت‌های شهدای گرانقدر به شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha