ظرفیت حوضچه آرامش دروازه قرآن افزایش یافت
کد خبر: 3864578
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷

ظرفیت حوضچه آرامش دروازه قرآن افزایش یافت

گروه اجتماعی ــ شهردار منطقه 3 شیراز با اشاره به پیش‌بینی‌های احتمال بروز سیلاب گفت: جداول و مسیل‌های محدوده منطقه دروازه قرآن لایروبی شده و ظرفیت حوضچه آرامش دروازه قرآن افزایش یافته است.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، مسعود طهماسبی، شهردار منطقه 3 شیراز امروز، 25 آذرماه با حضور در مدخل ورودی کانال شهرک سعدی گفت: با توجه به تاکید شهردار مبنی بر آمادگی در مقابل سیلاب کلیه کانال‌ها، جداول و مسیل‌های محدوده منطقه دروازه قرآن لایروبی شده و ظرفیت حوضچه آرامش دروازه قرآن افزایش یافته است.
وی گفت: بر اساس نظر مشاور اقدام به اجرای دستک در ورودی کانال سعدی و لوله‌گذاری معابری که پیشتر دچار آب گرفتگی شده بودند، کردیم.
طهماسبی اضافه کرد: بر اساس نظر مشاور مدیریت سیلاب حوزه‌های آبریز شهر شیراز مقرر شد نسبت به افزایش ظرفیت حوضچه آرامش دروازه قرآن اقدام کنیم، از این‌رو اقدام به کف‌برداری، 36 هزار مترمربع خاکبرداری و افزایش ارتفاع دیوار حوضچه دروازه قرآن کردیم و هم‌اکنون ظرفیت این حوضچه از 14 هزار متر مربع به بیش از 50 هزار متر مربع افزایش پیدا کرده است.
شهردار منطقه 3 شیراز افزود: همچنین پیش از حضوچه آرامش دروازه قرآن یک بند تنظیمی پاره سنگی نیز اجرا شده که سرعت آب و میزان خار و خاشاک ورودی به این حوضچه را کاهش می دهد.
طهماسبی با بیان اینکه پیشنهادات مراجع ذیصلاح و مشاور در خصوص مدیریت سیلاب اجرایی شده و هم‌اکنون قابل بررسی است، گفت: اقدامات شهرداری در خصوص مدیریت سیلاب زمانی نتیجه مطلوب را خواهد داشت که سایر دستگاه‌ها نیز در بالادست تکالیف قانونی خود را انجام دهند.
وی با اشاره به تفاهم‌نامه شهرداری منطقه 3 با مجموعه فرماندهی ارشد نظامی استان فارس گفت: براساس این تفاهم‌نامه یک گردان ارتش با کلیه تجهیزات، امکانات و نیروها در زمان وقوع بحران در کنار شهرداری منطقه 3 است.
شهردار منطقه 3 شیراز افزود: با توجه به اعلام بارندگی کلیه همکاران در سطح منطقه با ماشین‌آلات و تجهیزات آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.
یادآور می‌شود، در سیل فروردین‌ماه سال جاری كه به دلیل سرریز شدن ظرفيت حوضچه دروازه قرآن رخ داده بود، 22 نفر از هم‌وطنانمان كشته شدند.

انتهای پیام
captcha