هشدارهای پلیس هنگام وقوع سیل
کد خبر: 3864500
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴

هشدارهای پلیس هنگام وقوع سیل

گروه اجتماعی ـ با توجه به شرایط جوی در نقاط مختلف كشورمان و احتمال بروز سیلاب، پلیس فارس هشدارها و توصیه‌هایی را به شهروندان برای حفظ جان و مالشان ارائه داد.

به گزارش ایكنا از فارس، مهدی نعمایی، رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس امروز، 25 آذرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به هشدارهای متعدد سازمان هواشناسی و مدیریت بحران استانداری، به شهروندان توصیه کرد: برای در امان ‌ماندن جان خود، خانواده و حفظ اموالشان در روزهای بارانی که احتمال خطر سیل وجود دارد از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.
وی با بیان اینکه شهروندان از نزدیک شدن به مناطقی که مستعد سیلاب هستند اجتناب کنند، تاکید کرد: در هنگام بارندگی و احتمال وقوع سیلاب از رفتن به اماکن و مراکز تفریحی که نزدیک بستر رودخانه ها قرار دارند به شدت پرهیز کنند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تصویربرداری در زمان وقوع سیل، خطر را به شدت افزایش می‌دهد، گفت: در صورت وقوع سیل یا طغیان رودخانه‌ها، خود را به محلی امن رسانده و تا زمان مناسب صبور باشید.
نعمایی اظهار كرد: شهروندان برای آگاهی و اطلاع بیشتر از وضعیت پیشروی سیل، به پیام‌های رادیو و تلویزیون گوش دهند و اخبار را از خبرگزاری‌های رسمی و صدا و سیما دریافت کنند.
وی به عموم شهروندان توصیه کرد: در صورت آگاهی از خطر وقوع سیل، همسایه‌ها و اطرافیان را که در معرض خطر هستند باخبر کنید و اگر ضرورت دارد از محل اقامت خود خارج شوید و از امنیت خود در مناطق درگیر سیل اطمینان حاصل کنید.
رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس، یادآور شد: حفظ جان و مال شهروندان در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد و امید است با عبور سامانه بارش‌زا در روزهای اخیر، شهروندان هفته‌ای پر مخاطره را به سلامتی پشت‌سر بگذارند.

انتهای پیام
captcha