اعلام اسامی قاریان راه یافته به جشنواره مردمی تلاوت‌های مجلسی در فارس
کد خبر: 3864487
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

اعلام اسامی قاریان راه یافته به جشنواره مردمی تلاوت‌های مجلسی در فارس

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ بعد از ارزیابی‌های اولی 31 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره مردمی تلاوت‌های مجلسی فارس، آثار 7 نفر از قاریان استان فارس برای شركت در این جشنواره انتخاب شد.

به گزارش ایكنا از فارس، نخستین جشنواره مردمی تلاوت‌های مجلسی در استان فارس در روز جمعه، 29 آذرماه جاری در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.
در این راستا فراخوانی میان جامعه قرآنی استان فارس برای دریافت آثار قاریان استان منتشر شد كه قاریان می‌توانستند فایل ضبط شده از تلاوت‌های خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال كنند.
بعد از اعلام فراخوان جشنواره كه تا شامگاه 23 آذرماه ادامه داشت، 31 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد كه بعد از ارزیابی اولیه هیئت نظارت جشنواره، آثار 7 نفر از قاریان استان فارس برای شركت در این جشنواره پذیرفته شد.
هادی افخمی از شیراز، علی پردانش از لارستان، مهدی جعفری از اقلید، مصطفی رادمهر از شیراز، حمیدرضا عباس‌فرد از فسا، محمدامیر عباسیان از جهرم و سیدرضا نجیبی از شیراز 7 قاری هستند كه بناست در جشنواره مردمی تلاوت استان فارس تلاوت‌های خود را در حضور مردم اجرا كنند.
در نهایت این مردم و حاضران هستند كه از بین تلاوت‌های آنان یك تلاوت را به‌عنوان برگزیده انتخاب خواهند كرد و این قاری نیز به‌عنوان نماینده استان فارس در جشنواره ملی تلاوت شركت خواهد كرد.
در این راستا جلسه توجیهی نیز با ۷ قاری راه یافته به مرحله نهایی جشنواره در خصوص ویژگی‌های تلاوت مجلسی و نحوه اجرا در مرحله نهایی برگزار خواهد شد.
یادآور می‌شود، نخستین جشنواره مردمی تلاوت‌های مجلسی استان فارس به یاد و خاطره استاد و قاری گرانقدر قرآن ‌کریم مرحوم حاج عبدالحسین نصیری برگزار می‌شود كه آن مرحوم در آذرماه 1374 در حین انجام مأموریت قرآنی به لقاءالله پیوست.

انتهای پیام
captcha