تهیه نرم‌افزار یكپارچه‌سازی گردشگری در شیراز
کد خبر: 3864283
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰

تهیه نرم‌افزار یكپارچه‌سازی گردشگری در شیراز

گروه اجتماعی ـ رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز از تهیه نرم افزار یکپارچه سازی حوزه‌های مختلف گردشگری تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، لیلا دودمان، رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز امروز، 24 آذرماه در جمع خبرنگاران از تهیه نرم‌افزار یکپارچه‌سازی حوزه‌های مختلف گردشگری تا پایان امسال خبر داد و گفت: تلاش می‌شود تا این نرم‌افزار در ایام نوروز ٩٩ در دسترس شهروندان و میهمانان نوروزی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه کمیسیون متبوع در حال بررسی متمم بودجه سال ۹۸ و بودجه سال ۹۹ پروژه‌های شهری در حوزه هوشمند سازی و همچنین مشخص و متمایز کردن حوزه هوشمندسازی در برنامه پنجساله شهرداری شیراز است، گفت: در تلاش برای تعریف پروژه‌های کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت برای شهر هوشمند شیراز هستیم.
دودمان همچنین به افق شهر هوشمند اشاره كرد و افزود: اساساً شهر هوشمند به تبادل هوشمند اطلاعات برمی‌گردد که رضایت شهری را به دنبال دارد.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز با تصریح بر اینکه دانش ما نسبت به شهر هوشمند اندک است، گفت: در شهر هوشمند باید به سمت رضایت شهروندی، نقش شهروندان در پروژه‌ها با توجه به رشد تکنولوژی، یکپارچه‌های حوزه شهری و ارائه خدمات کارآمد حرکت کنیم.
وی ادامه داد: ۴ شاخص از ۶ شاخص شهر هوشمند را در اجرای پروژه‌های در دستور کار قرار داده‌ایم که شامل مدیریت هوشمند حمل و نقل با ۲۰ پروژه‌، پارکینگ هوشمند، سازمان حمل و نقل مسافر و بار و شهروند هوشمند و خدمات شهری می‌شود.
دودمان از اجرای عمومی ۲۰ پروژه مدیریت هوشمند حمل و نقل در سال ۹۹ خبر داد و گفت: این پروژه‌ها که هم‌اینک در مرحله اجرای پایلوت قرار دارند، از حالت آزمایشی خارج خواهند شد.
وی، تهیه نرم‌افزار نظرسنجی از شهروندان در اجرای پروژه‌ها، طراحی نرم‌افزار هشدار سریع بحران‌ها، پسماند هوشمند و ... را از جمله موارد دیگری عنوان کرد که در افق شیراز، شهر هوشمند در دست اجرا قرار گرفته است.
عضو ناظر و نماینده شورای شهر در سازمان ساماندهی میادین و مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز همچنین بیان کرد: با توجه به افزایش نرخ بنزین و قیمت دلار، قیمت میوه و تره بار هم دچار نوسانات شده است.
وی، یکی از مشکلات موجود در بازارچه‌ها عرضه میوه و تره بار را تفاوت قیمت‌ها نسبت به مغازه و فروشگاه‌ها عنوان كرد و گفت: با کنترل و نظارت مستقیم به دنبال کاهش ۵ درصدی قیمتها در بازارچه‌ها هستیم.
دودمان با اشاره به وجود ٢٥ بازارچه میوه و تره بار در سطح شهر شیراز، گفت: با توجه به قوانین موجود باید قیمت عرضه میوه و تره در بازارچهها ٥ درصد کمتر باشد.

انتهای پیام
captcha