كتاب‌گردی دانش‌آموزان مستعد در شیراز
کد خبر: 3864279
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰

كتاب‌گردی دانش‌آموزان مستعد در شیراز

گروه فرهنگی ـ اردوی علمی ـ فرهنگی 30 نفر از دانش‌آموزان مستعد نواحی 4 گانه شیراز به‌منظور آشنایی آنان با كتاب به‌همت دبیرخانه دائمی ترویج كتابخوانی سازمان فرهنگی شهرداری و سازمان‌ دانش‌آموزی و اداره‌كل كتابخانه‌های عمومی فارس برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، حسن دهقان، سرپرست اداره فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز، 24 آذرماه در جمع خبرنگاران گفت: دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی شیراز در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با همکاری سازمان دانش‌آموزی استان فارس و کتابخانه‌های عمومی فارس با شناسایی ۳۰ دانش‌آموز مستعد متوسطه اول در حوزه ادبیات از نواحی ۴ گانه شهر شیراز، اردوی علمی ـ فرهنگی یک روزه به‌منظور آشنایی با كتاب اجرا كرد.
وی افزود: دانش‌آموزان در این گردش علمی از چاپخانه حافظ دیدن کردند و با مراحل چاپ، نشر و صحافی کتاب به‌صورت عملی آشنا شدند.
دهقان ادامه داد: بازدید از کتابخانه عمومی ابوریحان که به‌مثابه یکی از غنی‌ترین کتابخانه‌های ایران در حوزه فرهنگ و هنر است به‌منظور آشنایی با روش‌های کتابداری و رده بندی کتاب‌ها و اصول کار در کتابخانه‌های عمومی با هدایت محمدرضا ابراهیمی کتابدار نمونه کشوری برنامه دیگر این گردش علمی بود.
وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان با حضور در فرهنگسرای کتاب در کارگاه آموزشی نویسندگی با حضور احمد اکبرپور، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان، شرکت جستند، اظهار کرد: دانش‌آموزان در این کارگاه افزون بر آشنایی با اصول نویسندگی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان، کتاب «نامه را باز نکن قارقاری» از همین نویسنده را دریافت کردند.
مسئول دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی شیراز ادامه داد: کتابی با پایان باز، بین دانش‌آموزان پیشتاز به مسابقه گذاشته شد و آن‌ها فرصت دارند پایان این کتاب را با قلم خود بنویسند و در مسابقه‌ای که با همین هدف طراحی شده است، شرکت کنند.
دهقان اظهار کرد: ۸ نفر از پیشتازانی که بتوانند به بهترین نحو کتاب را به پایان برسانند، تا پایان سال با حمایت دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی تحت پوشش طرح پیشتازان کتاب قرار می‌گیرند و در کارگاه‌های مختلف به مهارت‌آموزی در زمینه ادبی خواهند پرداخت.
وی با بیان اینکه پایان‌بخش این تور کارگاه تصویرگری کتاب با آموزش مهرنوش دشتی زاده گرافیست شیرازی بود، گفت: هدف از برگزاری این برنامه، شناسایی دانش‌آموزان با استعداد در حوزه نویسندگی است و درصورتی که بتوانند آثار شایان توجهی ارائه کنند، با حمایت دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی به چاپ خواهد رسید.
سرپرست اداره فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز یادآور شد: این گردش علمی با هدف برجسته‌سازی نقش همه اقشار جامعه در ترویج کتابخوانی اجرا شده است و یکی از برنامه‌های مهم شیراز برای کسب عنوان پایتختی کتاب در سال جاری به شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha