پیش‌بینی ایجاد شغل برای 1000 نفر از مددجویان استان فارس
کد خبر: 3864203
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
با امضا تفاهم‌نامه‌ای 5 ساله میسر شد؛

پیش‌بینی ایجاد شغل برای 1000 نفر از مددجویان استان فارس

گروه سیاست و اقتصاد ـ مدیرکل كمیته امداد فارس از اجرای طرح راهبری شغلی گسترش کشت الوئه ورا در استان و ایجاد شغل برای قريب یك هزار نفر از مددجویان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد فارس امروز، 24 آذرماه در جمع خبرنگاران از امضای تفاهم‌نامه 5 ساله با گروه بازرگانی پاسارگاد تجارت باستان به‌عنوان راهبر شغلی در جهت ایجاد شغل برای مددجویان و گسترش کشت آلوئه ورا در استان خبر داد.
وی افزود: طبق این تفاهم‌نامه مقرر شد کشت آلوئه ورا توسط مددجویان تحت حمایت استان زیرنظر شرکت مذکور انجام شود که پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح تا 5 سال آینده، برای 1000 نفر از مددجویان فارس در بخش کشاورزی شغل ایجاد شود.
مدیرکل كمیته امداد فارس اضافه كرد: این تعداد اشتغال‌زایی هم در بخش کشت محصول ایجاد و هم در بخش فرآوری محصول (بسته‌بندی و فروش) ایجاد و موجب کسب درآمد برای مددجویان می‌شود.
بذرافشان بیان كرد: فاز اول این طرح در شهرستان فسا و در 10 هکتار از زمین‌های این شهرستان اجرا می‌شود که در قالب کشت گلخانه‌ای و برای مدت زمان 5 سال است.
مدیركل كمیته امداد فارس اظهار كرد: در این طرح 100 نفر مشغول به کار می‌شوند که پیش‌بینی می‌شود در این مدت 4000 تن آلوئه ورا برداشت کنند. پس از اتمام فاز اول طرح، فازهای بعدی در دیگر شهرستان‌های استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha