رعایت اخلاق و عفاف و حجاب؛ شاخصه اصلی حضور در فضای مجازی
کد خبر: 3863987
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲

رعایت اخلاق و عفاف و حجاب؛ شاخصه اصلی حضور در فضای مجازی

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی فارس با بیان اینكه رعایت اخلاق و عفاف و حجاب، شاخصه اصلی و مهم برای حضور در فضای مجازی است، گفت: فرزندان باید بیاموزند که اگر در فضای واقعی با محدودیت‌هایی برای رابطه با افراد نامحرم و غریبه مواجه هستند، در فضای مجازی نیز باید این محدودیت‌ها را رعایت كنند.

به گزارش ایكنا از فارس، مهدی نعمایی، رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی فارس امروز، 23 آذرماه با حضور در جمع اولیا و مربیان آموزشگاه بعثت شیراز با اشاره به نقش بی‌بدیل جوانان در مدیریت کشور، گفت: دشمن با علم به وجود این سرمایه‌های عظیم، برنامه‌های مختلفی در قالب انواع آسیب‌های اجتماعی در دست اقدام دارد.
وی افزود: برای رسیدن به این اهداف خود از راه‌های گوناگون وارد می شود و والدین باید به نقش خود در هدایت و نقش‌پذیری جوانان تلاش کنند.
نعمایی ادامه داد: در جامعه امروزی، گسترش علوم ارتباطات تهدیدات و خطراتی را برای فرهنگ خانواده‌های ایرانی به دنبال دارد و تعریف دقیق و جامعی از حضور کودکان، نوجوانان و جوانان در فضاهای مجازی و استفاده آنان از گوشی‌های هوشمند ارائه نشده است.
این مقام انتظامی با بیان اینكه رعایت اخلاق و عفاف و حجاب، شاخصه اصلی و مهم برای حضور در فضای مجازی است، گفت: فرزندان ما باید بیاموزند که اگر در فضای واقعی با محدودیت‌هایی برای رابطه با افراد نامحرم و غریبه مواجه هستند، در فضای مجازی نیز مثل فضای واقعی باید این محدودیت‌ها را رعایت كنند.
وی با تصریح اینكه از فضای مجازی باید به مقدار نیاز بهره برد، گفت: استفاده نامناسب از تكنولوژی‌های روز، اهداف دشمنان كه همان سست کردن بنیان خانواده‌ها است را محقق می‌كند.
رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس با اشاره به جایگاه والای آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، گفت: مشارکت خانواده‌ها، معلمان و دانش‌آموزان در امنیت اجتماعی تاثیر بسزایی در کاهش جرایم دارد و پلیس همواره در کنار مردم قرار دارد تا با تعاملات منسجم بتواند در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تامین امنیت، گام‌های موثری را بردارد.

انتهای پیام
captcha