مسابقات قرآن دانش‌آموزان در فارس آغاز شد/ رقابت 550 هزار نفر
کد خبر: 3863964
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴

مسابقات قرآن دانش‌آموزان در فارس آغاز شد/ رقابت 550 هزار نفر

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ همزمان با آغاز هفته قرآن و عترت در مدارس فارس، مسابقات قرآن دانش‌آموزان مرحله آموزشگاهی نیز در مدارس استان آغاز شد.

به گزارش ایكنا از فارس، هفته قرآن و عترت در مدارس استان فارس از امروز، 23 آذرماه آغاز و تا 30 آذرماه جاری ادامه خواهد داشت كه طی آن برنامه‌های متنوع قرآنی در سطح مدارس اجرا می‌شود.
مهم‌ترین برنامه این هفته اجرای مسابقات قرآن دانش‌آموزان در مرحله آموزشگاهی و در دو بخش دختران و پسران است كه این مسابقات در سطح مدارس طی این هفته اجرا می‌شوند.
550 هزار نفر از دانش‌آموزان استان فارس از 8 هزار مدرسه این استان برای شركت در این دوره از مسابقات قرآن دانش‌آموزان در سال جاری ثبت‌نام كرده‌اند.
این مسابقات در 11 رشته و بخش‌های قرآن، عترت و پژوهشی اجرا می‌شود كه شامل حفظ اجزای مختلف قرآن، حفظ موضوعی، تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان ودعاخوانی، احكام و انشای نماز هستند.
برگزیدگان مرحله آموزشگاهی به مرحله 14 گانه راه پیدا كرده و برگزیدگان آن نیز به مرحله استانی كه در سال آینده برگزار می‌شود، راه پیدا خواهند كرد.
همچنین در هفته قرآن و عترت جشن تكلیف ۱۲ هزار دانش‌آموز استان فارس در حرم‌های مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، علی‌بن حمزه(ع) و غیره برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha