بهترین راه غلبه بر نفس، محاسبه است
کد خبر: 3863781
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰

بهترین راه غلبه بر نفس، محاسبه است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه موقت زاهدان گفت: محاسبه نفس یعنی حساب کشیدن از خود با هدف تسلط بر خود و حرکت در مسیری که یگانه خالق دنیا تعیین کرده است؛ بهترین راه غلبه بر نفس، محاسبه است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام سیدروح‌الله حسینی، امام جمعه موقت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه 22 آذرماه گفت: رسول اکرم(ص) می‌فرمایند «مُوتُوا قَبلَ اَن تمُوتُوا» یعنی بمیرید پیش از آن‌که به مرگ طبیعی بمیرید؛ منظور رسول خدا در این حدیث این است که قبل از آن‌که مرگ چشم شما را باز کرده و متنبه سازد، خودتان خود را محاسبه کنید.

وی ادامه داد: همان‌گونه که انسان بعد از مرگ، متنبه می‌شود، و پرده‌های غرور از او دور شده و چشم دلش باز می‌شود و همه چیز را می‌بیند، اکنون نیز شما قبل از مرگ طبیعی متنبه شوید و پرده‌ها و حجاب‌های غرور و غفلت را بدرید، و بیدار و هوشیار شوید.

امام جمعه موقت زاهدان بیان کرد: محاسبه نفس یعنی حساب کشیدن از خود با هدف تسلط بر خود و حرکت در مسیری که یگانه خالق دنیا تعیین کرده است؛ بهترین راه غلبه بر نفس، محاسبه است.

وی افزود: قرآن کریم می‌فرماید کسی که هر روز اعمال خودش را مورد محاسبه قرار ندهد از ما نیست؛ پس وظیفه هر مسلمان این است که هر لحظه و هر روز به اعمال خود بنگرد.

حسینی اظهار کرد: پیش از این که به حساب ما در آخرت رسیدگی شود باید خودمان به اعمالمان رسیدگی کنیم، این حسابرسی آسان‌تر است تا حسابرسی کردن روز قیامت که خیلی دقیق و بسیار دشوارتر است؛ هر گاه در انسان غرور و تکبر ایجاد شود دیگر نمی‌تواند تقوا داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به تحریم‌های غیرانسانی امریکا علیه ایران، بیان کرد: دنیای استکبار از زمان پیروزی انقلاب سعی داشتند با تحمیل جنگ و تحریم، ملت ایران را وادار به تسلیم کنند، اما با گذشت چهل سال، همچنان ناکام مانده‌اند.

امام جمعه موقت زاهدان افزود: مردم ایران عادت به باج دادن ندارد؛ فشارهای دشمن اگرچه زندگی و معیشت مردم را دچار مشکل کرده است، اما هیچگاه نمی‌تواند آنان را به تسلیم وادار کند، چراکه مردم ایران، به‌دنبال عزت بوده و ذلت را نمی‌پذیرد.

انتهای پیام
captcha