القای تفکر جدایی دین از سیاست برای ایجاد فاصله میان مردم و نظام
کد خبر: 3863760
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶

القای تفکر جدایی دین از سیاست برای ایجاد فاصله میان مردم و نظام

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه خوی گفت: افراد مغرض با تلاش برای القای تفکر جدایی دین از سیاست در ذهن جوانان ایرانی سعی دارند تا میان مردم و نظام فاصله بیاندازند.

القای تفکر جدایی دین از سیاست برای ایجاد فاصله میان مردم و نظامبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدرضی شکوری، امام جمعه خوی، امروز، ۲۲ آذر، در خطبه‌های این هفته این شهرستان با بیان اینکه سکولارهای غربی از بنیانگذاران نظریه جدایی دین از سیاست هستند، اظهار کرد: موضوع رابطه دین و سیاست از جمله موضوعاتی است که امروزه در فضای مجازی و رسانه‌ها زیاد به آن پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی روشنفکران از گذشته به نظریه جدایی دین از سیاست اعتقاد داشته و پیوسته تفکرات ضددینی خود را در جامعه ترویج می‌دهند، ادامه داد: این روشنفکران افراد مومن و دیندار را به سخره گرفته و عده‌ای ساده‌لوح و مذهبی‌نما نیز به دنبال آنها راه افتاده و تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند.

امام جمعه خوی با بیان اینکه نتیجه تبلیغ این تفکرات و نظریه جدایی دین از سیاست باعث شده است تا برخی افراد مذهبی‌نما با جمهوری اسلامی دچار زاویه و مشکل شوند، تصریح کرد: باید این تفکر استعماری جدایی دین از سیاست در جامعه دفن شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز در سال ۹۷ و در دیدار با دست‌اندرکاران حج فرمودند: «باید با جدیت تمام با این تفکر استعماری به مبارزه برخاست تا کاملا از بین رفته و دفن شود».

حجت‌الاسلام شکوری با هشدار به جوانان مبنی بر اینکه باید با هوشیاری در دام این افراد نیفتند، خاطرنشان کرد: این افراد مغرض با تلاش برای القای تفکر جدایی دین از سیاست در ذهن جوانان ایرانی سعی دارند تا میان مردم و نظام فاصله بیاندازند.

وی در ادامه با اشاره به نزدیک بودن ۲۷ آذر و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: این موضوع پس از پیروزی انقلاب اسلامی به شدت مورد تاکید محافل سیاسی و علمی کشور قرار گرفت و با یک بررسی واقع‌بینانه می‌توان متوجه شد که بیشتر موفقیت‌های کشور مرهون هم‌فکری حوزه و دانشگاه بوده است.

خطیب نماز جمعه خوی با اشاره به تلاش دشمنان برای جدایی دین از سیاست تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: «وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هـدف» و هدف ایـن است که هـمه بـه سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته و مستقل حرکت کنند.

 

 

 

انتهای پیام
captcha