تفرقه در جامعه اسلامی، راه را برای نفوذ دشمنان هموار می‌کند
کد خبر: 3863754
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷

تفرقه در جامعه اسلامی، راه را برای نفوذ دشمنان هموار می‌کند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام‌جمعه موقت سنندج با اشاره به اهمیت حفظ وحدت در زمان فعلی گفت: اختلاف و تفرقه در جامعه اسلامی، راه را برای تسلط و نفوذ دشمنان بر مسلمانان تسهیل می‌کند.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام‌ جمعه موقت سنندج امروز، 22 آذرماه در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: حفظ اتحاد و انسجام در جامعه اسلامی مانع عملی شدن توطئه‌های دشمنان و پیروزی آنان بر مسلمانان خواهد شد.

وی با بیان اینکه دین اسلام مسلمانان را به هم پیوند داده و آنان باهم برادر هستند، افزود: تشتت و پراکندگی، زمینه را برای نفوذ بیشتر دشمنان از جمله استکبار فراهم می‌کند، بنابراین نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم.

امام‌ جمعه موقت سنندج اعلام کرد: شریعت و قانون دینی تمام مسلمانان یکی است و برهمین اساس باید دل و درونمان نیز یکرنگ و منسجم باشد تا خداوند برای همیشه پشتیبان ما باشد و در مقابل دشمنان دچار ضعف نشویم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم اطاعت مسلمانان به ویژه جوانان و نوجوانان از دستورات خداوند و پیامبر(ص) تأکید و بیان کرد: جوانان برای قرار گرفتن در مسیر صراط مستقیم باید ارتباط خود را با مسجد محکم‌تر کنند و نسبت به انجام کارهای پسندیده اهتمام بیشتری داشته باشند.

ماموستا خدایی در پایان خطبه‌های نماز جمعه این هفته از مردم سنندج خداحافظی کرد و یادآور شد: بهترین دوران زندگی‌ام در خدمت به مردم سنندج سپری‌شده است و از این بابت از نمازگزاران سنندجی طلب حلالیت می‌کنم.

گفتنی است؛ ماموستا عبدالرحمن خدایی، از عالمان برجسته اهل سنت از سال 93 تاکنون، به‌عنوان امام‌جمعه سنندج مشغول شده است و 14 آذرماه جاری با حکم نماینده ولی‌فقیه در کردستان، امام‌ جمعه بانه شد.

انتهای پیام
captcha