نشان دادن مسیر واقعی به مردم در انتخابات، مورد توجه نخبگان قرار گیرد
کد خبر: 3863653
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵

نشان دادن مسیر واقعی به مردم در انتخابات، مورد توجه نخبگان قرار گیرد

گروه سیاست و اقتصاد ـ دبیر جامعه روحانیت شیراز با اشاره به در پیش‌رو بودن انتخابات مجلس گفت: روشنگری و نشان دادن مسیر واقعی به مردم و اینکه بر اساس حب و بغض‌ها عمل نکنند کار بسیار مفیدی است که باید مورد توجه روحانیت و خواص و نخبگان قرار گیرد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز امروز، 21 آذرماه در جلسه این جامعه با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: روشنگری و نشان دادن مسیر واقعی به مردم و اینکه بر اساس حب و بغض‌ها عمل نکنند کار بسیار مفیدی است که باید مورد توجه روحانیت و خواص و نخبگان قرار گیرد.
وی به وظایف اعضای جامعه روحانیت در انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و اضافه کرد: وظیفه اعضای جامعه روحانیت در اجتماع، حفظ نظام اسلامی است که یکی از ارکان آن مجلس است.
دبیر جامعه روحانیت شیراز با اشاره به ویژگی‌های مجلس شورای اسلامی گفت: همگام و همراه با نظام، رهبری و به دنبال رفع مشکلات مردم بودن از جمله ویژگی‌های مهم مجلس طراز اسلامی است.
وی با بیان اینکه متاسفانه در دوران گذشته اتفاقات نامیمونی در کشور افتاد و در انتخابات اقداماتی صورت گرفت که مسائل منفی آن را در چهار سال گذشته مشاهده کردیم، گفت: در بسیاری از مسائل نیاز به ورورد مقام معظم رهبری نبوده، اما مشاهده کردیم رهبر معظم انقلاب در بسیاری از مشکلات ورود پیدا کردند تا کشور آرامش داشته باشد.
رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) مجلس را در راس همه امور دانست و گفت: اگر مجلس به جایگاه حقیقی خود توجه می‌کرد، بسیاری از مشکلات را اکنون نداشتیم، در انتخابات خواهیم دید که تعدادی از نمایندگان رد صلاحیت خواهند شد، اگر نماینده‌ای نماینده باشد نباید رد صلاحیت شود.
وی اظهار کرد: تعدادی از افراد در شیراز کاندیدای مجلس شورای اسلامی شده‌اند، جامعه روحانیت شیراز نیز در نظر دارد پس از بررسی‌هایی چند تن از این افراد را دعوت کند تا سخن و برنامه‌های آن افراد را بشنود.
دبیر جامعه روحانیت شیراز به انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز اشاره كرد و گفت: پس از رحلت آیت‌الله ایمانی، نماینده سابق ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز عملا یکی از نمایندگان استان فارس در مجلس خبرگان کم شد، از این رو ورودی یک نفر است، برای عضویت در مجلس خبرگان چند روز گذشته پیرامون استان و افرادی که می‌خواهند کاندیدا شوند صحبت‌هایی شد، آیت‌الله شب زنده‌دار به طور کلی معتقد بودند که تا زمانی عضو شورای نگهبان هستند کاندیدا نخواهند شد، در ارتباط با این جایگاه خالی که مشخص نیست چه کسی باید در این جایگاه قرار گیرد به نظر رسید حجت‌الاسلام والمسلمین دژکام بهترین گزینه است، چراکه نماینده ولی فقیه مقام معظم رهبری هستند.

انتهای پیام
captcha