30 گروه و دانشجوی فداکار تجلیل شدند/ تقدیر از خانواده شهیدان کریمی و علیمرادی
کد خبر: 3863536
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱
در نهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری؛

30 گروه و دانشجوی فداکار تجلیل شدند/ تقدیر از خانواده شهیدان کریمی و علیمرادی

گروه دانشگاه ــ در نهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان، ضمن تجلیل از ۳۰ برگزیده دانشجویی، شامل ۱۲ گروه دانشجویی و ۱۸ فرد دانشجوی فداکار، از خانواده شهیدان کریمی و علیمرادی و نیز دانشجویی که اعضای او پس از مرگ اهدا شده بود، تقدیر شد.

به گزارش ایکنا؛ نهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران، امروز چهارشنبه، ۲۰ آذرماه در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار و از ۳۰ برگزیده دانشجویی، شامل ۱۲ گروه دانشجویی و ۱۸ فرد دانشجوی فداکار تجلیل شد.
این مراسم، به همت سازمان جهاددانشگاهی تهران و با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلفی مانند وزارت، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جمعیت هلال احمر، سازمان بهزیستی کشور، سازمان انتقال خون و سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد.

در آغاز و پیش از برگزاری آیین تجلیل از دانشجویان و گروه‌های برگزیده، این مراسم چهار برگزیده ویژه داشت که پس از پخش کلیپ معرفی زندگینامه هر کدام از این افراد شاخص دانشگاهی، از آنها تجلیل به عمل آمد. در ابتدا از خانواده شهید مدافع حرم؛ مصطفی کریمی، دانشجوی دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران تجلیل شد. سپس عبدالجلیل کلانتر هرمزی، فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و از اعضای گروه مرهم و دستاورد‌های او تجلیل شد.

در ادامه این مراسم از خانواده شهید جهادگر، حسین علیمرادی، مؤسس خیریه دانشجویی «دست یاری به دشتیاری» تجلیل به عمل آمد. در این آیین همچنین از خانواده زنده‌یاد عارفه عرب‌احمدی، دانشجوی دانشگاه شاهرود تجلیل به عمل آمد. این خانواده با اهدای اعضای بدن فرزند خود، جان ۴ فرد را نجات داده‌اند و با اهدای نسوج پیوندی او ۵۴ بیمار با پیوند مغز استخوان ادامه حیات یافته‌اند.

همچنین در ادامه این مراسم از حجت‌الاسلام مهدی انتصاری، دانشجوطلبه فداکار از دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، محمدعرفان فتاحی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز، سرپرست گروه دانشجویی داوطلب اعزام به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، رضا کافی‌فر از دانشگاه جندی‌شاپور اهواز، جلال عیوضی از دانشگاه علمی کاربردی، یوسف پاک‌نژاد از دانشگاه آزاد واحد رفسنجان، مجید سحرخیز از دانشگاه آزاد بندرعباس، آرش قرنجیگ از دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، یاسین افروخته از مجتمع آموزش عالی سراوان، مهتاب نیکی رشیدی از دانشگاه فنی و حرفه‌ای تهران، محمدحامد خادمی‌زاده از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ایوب اسکندری از دانشکده فنی شهید یزدان‌پناه سنندج، اردشیر بذرافشان از مؤسسه آموزش عالی شرق گلستان، محمدرضا اسماعیل‌نیا، از دانشگاه آزاد واحد بابل، محمد ذهابی از دانشگاه علمی کاربردی واحد لرستان، رضا میرزاوند از دانشگاه آزاد واحد دزفول و ثنا نارویی از دانشگاه فنی و حرفه‌ای زاهدان با اهدای تندیس فداکاری و لوح یادبود تجلیل شد.

۱۲ گروه دانشجویی فداکار نیز، جزء برگزیدگان آیین نهم بودند؛ اعضای کانون خیریه دانشجویی نهال، کانون دانشجویی حس هفتم از دانشگاه فردوسی مشهد، کانون دانشجویی هلال احمر از دانشگاه دامغان، کانون دانشجویی هلال احمر از دانشگاه رازی کرمانشاه، گروه دانشجویی خیریه رنگین مهر از دانشگاه صنعتی بیرجند، گروه دانشجویی جهادی قائم آل محمد(عج) از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، گروه دانشجویی جهادی الزهرا(س) از دانشگاه آزاد واحد اصفهان، گروه دانشجویی جهادی عمار از دانشگاه آزاد کرمان، گروه جهادی رهپویان شهید ابراهیم هادی، گروه جهادی خادمین ام ابیها(س) از دانشگاه پیام‌نور کبودرآهنگ همدان، گروه جهادی شهید لک‌زایی از دانشگاه آزاد زابل و کانون دانشجویی هلال احمر از دانشگاه آزاد واحد ایلام تقدیر شدند.
گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.
انتهای پیام
captcha