پژوهشگران برتر فارس تجلیل شدند
کد خبر: 3863531
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴

پژوهشگران برتر فارس تجلیل شدند

گروه اجتماعی ــ از پژوهشگران برتر استان فارس طی مراسمی با حضور استاندار، روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی و جمعی از مدیران کل، فعالان حوزه پژوهش و فناوری و اساتید و دانشجویان و محققان تجلیل شد.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با هفته پژوهش و فناوری، مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، موسسه‌های پژوهشی و سازمان‌ها و نهادهای اجرایی در استان فارس با حضور استاندار، رؤسای دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی و جمعی از مدیران كل استان امروز، 20 آذرماه در شیراز برگزار شد.
مهرزاد لطفی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این مراسم گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز اقدامات شاخصی در حوزه پژوهش را انجام داده و به لحاظ تولید مقاله رتبه سوم کشور را دارد.
وی با بیان اینکه تلاش دانشگاه علوم پزشکی، حرکت به سمت ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم است، گفت: امروز کشور نیازمند خروج از انجام پژوهش‌های صرف است.
لطفی با یادآوری اینکه در کشوری نظیر امارات متحده عربی، وزارتی تحت عنوان هوش مصنوعی ایجاد شده است، گفت: نسل جدید دانشگاه‌ها بر مبنای هوش مصنوعی ایجاد خواهد شد و ما نیز باید در این مسیر حرکت کنیم.
نادگران، رئیس دانشگاه شیراز نیز در این مراسم گفت: امروز در استان فارس شاهد هماهنگی بی‌نظیری بین مجموعه اجرایی و مدیریتی استان و دانشگاه‌ها هستیم که تداوم این وضعیت منجر به نتایج مطلوبی می‌شود.
وی افزود: همکاری‌های شکل گرفته بین مجموعه‌های اجرایی و علمی و پژوهشی در قالب اجرای طرح‌های پژوهشی کاربردی ادامه خواهد داشت و منجر به حل مسائل استان با روش‌های کارآمد علمی می‌شود.
یادآور می‌شود، در این مراسم از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه شیراز، جهاددانشگاهی فارس و دیگر نهادهای اجرایی و سازمان‌ها قدردانی و تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha