كار اساسی در حوزه علوم اسلامی در دانشگاه‌ها انجام شود
کد خبر: 3863517
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
مهرابی:

كار اساسی در حوزه علوم اسلامی در دانشگاه‌ها انجام شود

گروه معارف ـ مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با تأكید بر اینكه حوزه و دانشگاه در جامعه باید الگو باشند، گفت: امروز در حوزه علوم اسلامی و معارف اسلامی در دانشگاه باید کار جدی و اساسی شود.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیركل تبلیغات اسلامی فارس امروز، 20 آذرماه در نشست تبیین طرح ولایت و معرفی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) واحد شیراز که در مدیریت حوزه علمیه فارس برگزار شد، گفت: امروز در حوزه علوم اسلامی و معارف اسلامی در دانشگاه باید کار جدی و اساسی شود اگر در متون باز تعریفی نداشته باشیم با مشکل مواجه می‌شویم.
وی، گسست بین نسلی را یکی از بحران‌های جدی دانست که حتی در حوزه‌های دینی وجود دارد، گفت: باید برنامه‌های مفیدی پیرامون احیای رابطه بین نسل قدیم و جدید برگزار کرد.
مدیركل تبلیغات اسلامی فارس، خلأ مرجعیت معنوی را یکی دیگر از مشکلات برشمرد و بیان کرد: این جایگاه را باید احیا کرد، حوزه و دانشگاه در جامعه باید الگو باشند.
مهرابی با تاکید بر اینکه از دست دادن سرمایه‌های اجتماعی یکی از خلأهای جدی است که حوزه نیز از آن ضربه می‌خورد، گفت: استان فارس زادگاه برخی از مؤسسین جریان‌های انحرافی و نحله‌ها است، که حتی فعالیت‌های جدی در استان دارند، از این رو استان باید به صورت ویژه دیده شود؛ باید کار مبنایی در متون صورت گیرد.
وی در ادامه به اجرای طرح ولایت در استان اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح فرصت مناسبی برای گره‌گشایی از مشکلات فرهنگی و تعمیق فرهنگ دینی در استان فارس به وجود می‌آید.
مهرابیی با بیان اینکه برای اجرایی شدن طرح ولایت می‌توانیم از ظرفیت ۲۰۵ روحانی مستقر در روستاهایی که بیش از یك هزار نفر جمعیت دارند، استفاده کنیم، اضافه کرد: اگر بتوانیم ظرفیت روحانیون مستقر را در اختیار بگیریم، به اجرا شدن طرح ولایت کمک شایانی کرده‌ایم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در پایان با اشاره به اینکه اداره تبلیغات فارس ۳۱ دفتر نماینگی در سطح استان دارد، گفت: همچنین ثبت ۳ هزار و ۷۰۰ بانوی فریخته در سازمان ثبت این اداره ظرفیت مطلوبی برای اجرایی شدن طرح ولایت است.

انتهای پیام
captcha