تولیدکنندگان سربازان نبرد جنگ اقتصادی هستند
کد خبر: 3863497
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷

تولیدکنندگان سربازان نبرد جنگ اقتصادی هستند

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه در شرایط اقتصادی کنونی بخش تولید به جای حمایت با موانع روبه‌رو می‌شود، گفت:‌ تولیدکنندگان سربازان خط مقدم نبرد جنگ اقتصادی هستند.

به گزارش ایكنا از فارس، جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس امروز، 20 آذرماه در نشست كمیسیون صنعت و رونق تولید این اتاق گفت: امروز مسئولیت تولیدکنندگان بسیار حساس، مهم و بزرگ است و باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم که تولید فعلی حفظ شود و این مهم به یک نیاز برای کشور تبدیل شده است.

وی افزود: در شرایط کنونی اقتصاد کشور که بخش تولید به جای حمایت با موانع و سدهای متعددی روبه‌رو می‌شود تولیدکنندگان سربازان خط مقدم نبرد جنگ اقتصادی هستند.

رئیس کمیسیون صنعت و رونق تولید اتاق بازرگانی فارس اظهار كرد: سال‌هاست که تولیدکنندگان از مشکلاتی مانند نظام مالیاتی، نظام بانکی و نظام تأمین اجتماعی رنج می‌برند و امروز می‌بینیم که عمده بار مالیات کشور بر دوش صنعت و تولید است.

رازقی با بیان اینكه مسیرهای دستگاه مالیاتی کشور در بحث اخذ مالیات صحیح نیست، گفت: امروز چشم دستگاه مالیاتی تنها به بخش صنعت و تولید است در حالی که دستگاه مالیاتی باید روند اخذ مالیات را بر اساس عدالت مالیاتی ساماندهی کند نه اینکه یک بخش جور دیگر بخش‌ها را بکشد.

وی اضافه کرد: در کشورهای توسعه‌یافته بیشترین سهم مالیات‌دهی مربوط به بخش صنعت است اما جای تأسف است که امروز 65 درصد مالیات کشور از صنایع کوچک و متوسط اخذ می‌شود و صنایع بزرگ کشور مانند پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها که عمدتاً کالای خام صادر می‌کنند، سهم کمی در این بخش دارند.

رازقی با بیان اینکه در جلسات مختلف مسائل مربوط به ترکیب مالیات‌های دریافتی را مطرح می‌کنم، ادامه داد: اگر به بخش تولید و صنعت در کشور توجه صحیح شده بود شاهد رونق در این بخش و عدم وجود بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی در کشور بودیم.

رئیس اتاق بازرگانی فارس در ادامه گفت: فعالیت و نحوه حضور اعضای اتاق در شوراهای حل اختلاف باید در راستای سر پا نگه‌داشتن تولید استان باشد.

وی با بیان اینکه تکریم تولیدکنندگان را وظیفه خود در اتاق بازرگانی فارس می‌دانیم، گفت: شما به‌عنوان نمایندگان بخش خصوصی و مدافع بخش خصوصی هستید و فعالیتتان باید در راستای سرپا نگهداشتن واحدهای تولیدی باشید که این وظیفه بسیار مهمی است.

رازقی با اشاره به رسالت نمایندگان اتاق بازرگانی در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی گفت: نمایندگان بخش خصوصی در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی باید با توجه به تجربه و درایت به صادرکنندگان و تولیدکنندگان ما مشاوره‌های صادقانه و تخصصی بدهند و این موضوع باید عارضه‌یابی شود.

رئیس اتاق بازرگانی فارس افزود: دادگستری استان فارس همکاری خوبی با بخش خصوصی و تولید استان دارد و این در حالی است که امروز بخش تولید استان به خط قرمز تمام مسئولان فارس تبدیل شده است.

انتهای پیام
captcha