سیر نزولی اعتبارات و تضعیف فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 3863412
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۱

سیر نزولی اعتبارات و تضعیف فعالیت‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نماینده مردم مشهد و کلات و رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: مطمئناً با سیر نزولی اعتبارات قرانی، فعالیت‌های قرآنی که با تکیه بر اعتبارات دولتی انجام می‌شد، در سال آینده به شدت تضعیف می‌شود.

سیر نزولی اعتبارات قرآنی و تضعیف فعالیت‌های قرآنیحجت‌الاسلام و المسلمین نصراله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات و رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص کاهش اعتبارات قرآنی در لایحه بودجه سال 99 در کشور اظهار کرد: برای مباحث قرآنی در کشور باید افق روشنی داشته باشیم تا بتوانیم بگوییم که براساس برنامه‌ریزی‌ و پیش‌بینی‌های انجام شده تلاش می‌کنیم تا برنامه‌های قرآنی را اجرایی کنیم. طبیعتا وقتی اعتبارات به این حوزه تخصیص داده نمی‌شود و یا اختصاص داده می‌شود و آن اعتبارات پرداخت نمی‌شود، مشکلاتی در اجرای برنامه‌ها خواهیم داشت.

وی ادامه داد: سیر نزولی اعتبارات قرآنی در بودجه کشور باعث می‌شود، از اجرای برنامه‌های قرآنی به شدت عقب بیفتیم.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در سال گذشته اعتبارات لازم پیش‌بینی شد و دولت 100 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داد اما در سال 98 تنها 10 میلیارد تومان آن پرداخت شد. در واقع یک‌دهم از اعتبارات قرآنی تخصیص یافته و برای سال 99 این صد میلیارد تومان تبدیل به 20 میلیارد تومان می‌‎شود. معلوم است در این موضوع برنامه مشخصی برای رسیدن به یک سری از اهداف وجود ندارد. بنابراین می‌توان گفت فعالیت‌های قرآنی که با تکیه بر اعتبارات دولتی انجام می‌شد، مطمئناً در سال آینده به شدت تضعیف می‌شود.

انتهای پیام
captcha