استقبال ۱۰۰۰ نفری دانش‌آموزان فارس از طرح ملی تلاوت
کد خبر: 3863363
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

استقبال ۱۰۰۰ نفری دانش‌آموزان فارس از طرح ملی تلاوت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مجری طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) فارس از استقبال یک هزار نفری دانش‌آموزان این استان از طرح مذکور خبر داد و گفت: کارگاه‌های استعدادیابی این طرح از روز پنج‌شنبه، ۲۱ آذرماه آغاز می‌شوند.

سیدمصطفی موسوی، مجری طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) استان فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به برگزاری مراسم افتاحیه این طرح در روز گذشته در شیراز گفت: این طرح به‌صورت ملی به‌همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: تاكنون 20 استان كشور به این طرح پیوسته‌اند و استان فارس نیز یكی از استان‌هایی بود كه اخیراً به این طرح ملی قرآنی پیوسته است.

موسوی مجری این طرح را در استان فارس مؤسسه قرآنی ذكر جمیل و مركز قرآن و عترت بسیج دانشجویی اعلام كرد و گفت: مراسم افتتاحیه این طرح روز گذشته در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد و بعد از آن كارگاه توجیهی با حضور دانش‌آموزان و والدین آن‌ها به‌منظور آشنایی با طرح مذكور برگزار شد.

نحوه اجرای طرح

وی از مشاركت قریب یك هزار نفر از دانش‌آموزان در این طرح خبر داد و گفت: كارگاه‌های سطح‌بندی طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) از روز پنج‌شنبه، 21 آذرماه در شیراز آغاز می‌شود كه این كارگاه‌ها 8 جلسه برگزار می‌شوند.

مدیر قرآن و عترت بسیج دانشجویی فارس ادامه داد: در این كارگاه‌ها متقاضیان سطح‌بندی می‌شوند و تلاوت آنان ضبط و به آستان قدس رضوی ارسال می‌شود و در آنجا توسط هیئت داوران، داوری شده و پذیرفته‌شدگان در طرح از اول بهمن‌ماه امسال به‌مدت 6 سال به‌صورت تخصصی ترفند قرائت قرآن را فرا می‌گیرند.

وی با یادآوری این طرح ویژه دانش‌آموزان و به‌منظور استعدادیابی قرآنی آنان اجرا می‌شود، گفت: به‌مدت 6 سال و در قالب 3 طرح 2 ساله دوره متوسط، عالی و پیشرفته برای پذیرفته‌شدگان در این طرح كارگاه‌های آموزشی با حضور اساتیدی چون امیدواری، قانع، گنبدی، شب‌خیز و غیره برگزار می‌شود.

مزایای طرح
موسوی اظهار كرد: این طرح مزایای خوبی نیز دارد از جمله اعطای مدرك تخصصی از طرف آستان قدس رضوی و وزارت ارشاد و همچنین اعزام جهت اجرای برنامه‌های قرآنی در نقاط مختلف كشور و همچنین كشورهای جهان اسلام اعم از مالزی، عربستان، اردن، سوریه، عراق و غیره و اعزام به گروه‌های جهادی قرآنی.

مدیر قرآن و عترت بسیج دانشجویی فارس یادآور شد: علاوه بر این‌ها برنامه‌های مفصلی برای شركت‌كنندگان در این طرح از جمله برگزاری مسابقات به‌صورت هر دو سال یك‌بار نیز اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha