دغدغه جهاد دانشگاهی رفع نیازمندی‌های كشور است
کد خبر: 3863198
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
بابایی:

دغدغه جهاد دانشگاهی رفع نیازمندی‌های كشور است

گروه اجتماعی ـ رئیس جهاد دانشگاهی فارس با یادآوری اقدامات متعدد این نهاد گفت: جهاد دانشگاهی همواره پای كارهای اساسی برای رفع نیازمندی‌های جامعه بوده است و تلاش می‌كند تا منافع ملی را از طریق اقدامات خود تأمین كند.

به گزارش ایكنا از فارس، مظاهر بابایی، رئیس جهاد دانشگاهی فارس امروز، 19 آذرماه در مراسم افتتاح اولین مرکز حمایت از ایده و طرح‌های خلاق و دانش‌بنیان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) این استان ضمن تبریك فرا رسیدن هفته پژوهش بر لزوم كاربردی كردن پژوهش‌ها به‌‌منظور ارائه خدمت به مردم تأكید كرد.
وی ضمن قدردانی از همكاری كمیته امداد به دلیل نگرش مثبتی كه در بحث حمایت از طرح‌های خلاق و دانش‌بنیان دارد، گفت:‌ جامعه امروز نیاز دارد تا به‌طور ویژه این مباحث را دنبال كنیم.
بابایی با بیان اینكه جهاد دانشگاهی تاكنون فعالیت‌های زیادی در این رابطه انجام داده است، گفت: جهاد دانشگاهی همواره پای كارهای اساسی برای رفع نیازمندی‌های جامعه بوده است و تلاش می‌كند تا منافع ملی را از طریق اقدامات خود تأمین كند.
رئیس خبرگزاری ایكنا شعبه فارس اظهار كرد: امروز با توجه به موقعیت كنونی كه نظام جمهوری اسلامی در آن قرار گرفته است، تمام مدیران در این حوزه ها باید پاسخگوی سه نسل حال، گذشته و آینده باشند.
وی با یادآوری اینكه در كشورمان جوانان صاحب مدارك علمی بالا و دارای ایده‌های خلاقانه وجود دارند، بر لزوم برنامه‌ریزی گسترده برای استفاده از ظرفیت این جوانان تأكید كرد تا بتوان خدمات ماندگار و پایداری را به نسل‌های آینده این كشور ارائه داد.
بابایی تأكید كرد: تمام مسئولان و مسئولان این حوزه باید تلاش كنند تا زمینه‌ساز محیطی برای تبدیل ایده‌ها و خلاقیت‌ها و نوآوری‌های جوانان برای رسیدن به خودكفایی پایدار باشند.
وی با بیان اینكه در جهاد دانشگاهی خودباوری از روز اول اتفاق افتاده است، گفت: بحمد الهی جهاد دانشگاهی هر روز توانسته ایده‌ها و فعالیت‌های جدیدی را بر اساس نیازهای جامعه ابداع و اجرا كند و امروز نیز یك فعالیت جدید در استان فارس آغاز كرده است.
رئیس جهاد دانشگاهی فارس با تصریح اینكه مركز حمایت از ایده‌ها و نوآوری‌های جوانان در این نهاد قریب 8 ماه است كه در شیراز راه‌اندازی شده است، گفت: این فعالیت با استقبال بسیار خوب جوانان مواجه شده است.
بابایی ادامه داد: امروز نیز در كنار كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس قرار گرفته‌ایم تا بتوانیم این خدمات را به مجموعه‌های ذیل این نهاد ارائه دهیم و خدمات خود را توسعه دهیم.
وی با تأكید بر اینكه استفاده از این ظرفیت می‌تواند در رونق تولید مؤثر باشد، گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یك نهاد برگرفته از انقلاب، آمادگی دارد تا در همه حوزه‌ها به خصوص در حوزه اشتغالزایی و حمایت از ایده‌ها و نوآوری‌های جوانان ورود كرده و با همكاری سایر نهادها این تلاش‌ها را به سرانجام برساند تا بتوانیم بخشی از مشكلات جامعه را برطرف كنیم.

انتهای پیام
captcha