ارائه خدمات پزشكی به نیازمندان بدون توجه به جناح و قومیت‌ها صورت گیرد
کد خبر: 3863123
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱

ارائه خدمات پزشكی به نیازمندان بدون توجه به جناح و قومیت‌ها صورت گیرد

گروه اجتماعی ـ سرپرست دانشگاه علوم پزشكی شیراز، رؤسا، مدیران و مسئولان ارشد این دانشگاه و واحدهای تحت پوشش را ملزم به ارائه خدمات پزشكی با كیفیت به نیازمندان بدون توجه به هیچ جناح، نژاد و قومیت‌ها كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، سرپرست دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 19 آذرماه در نشست هم‌اندیشی رؤسا و مدیران بیمارستان‌های استان فارس ضمن تقدیر از رؤسا و مدیران بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها برای همراهی و همکاری با دانشگاه، بر تلاش برای پیشرفت بیشتر این مجموعه و ارتقای سطح ارائه خدمات به بیماران و میزان سطح رضایتمندی آنان و کارکنان تاکید کرد.
وی با بیان اینکه وظیفه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، ارائه خدمات بهداشتی درمانی به اقشار مختلف جامعه است، افزود: رؤسا، مدیران و مسئولان ارشد دانشگاه و واحدهای تحت پوشش، لازم است بدون توجه به هیچ جناح، نژاد و قومی، خدمات با کیفیت به نیازمندان ارائه دهند.
لطفی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز را به مثابه یک برند و مجموعه خاص در منطقه دانست و ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با وجود پزشکان و اساتید مجرب و تجهیزات و امکانات به روز، به عنوان مرکز پوشش دهنده خدمات درمانی جنوب کشور به شمار می‌رود، تا جایی که در برخی از رشته‌های پزشکی، بیشترین تعداد بیماران مراجعه‌کننده از استان‌های دیگر است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور و تحریم‌های به جود آمده، باید ضمن حفاظت از تجهیزات سرمایه‌ای، از امکانات و تجهیزات مراکز تحت پوشش دانشگاه استفاده کرد.
دیگر تأکید سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جمع رؤسا و مدیران درمانگاه‌ها و مراکز درمانی، تداوم در برگزاری این‌گونه نشست‌ها با هدف افزایش همکاری‌ها و انتقال تجربیات بود تا بتوان از توانمندی‌ها و تجهیزات یکدیگر برای خدمت به بیماران و نیازمندان استفاده کرد.
وی بر اصلاح فرآیندها و ارائه طرح‌های کارآمد و مناسب از سوی مسئولان مراکز درمانی تاکید کرد و گفت: این امر مهم بدون خدشه‌ای در ارایه خدمات با کیفیت، باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مجتمع‌های تخصصی و فوق تخصصی امام رضا(ع) و شهید مطهری را یکی از افتخارات دانشگاه در ارائه خدمات به نیازمندان عنوان کرد و افزود: درمانگاه‌ها و کلینیک‌های ویژه تحت پوشش دانشگاه نیز باید همانند گذشته به فعالیت خود در ارائه خدمات بهینه و با کیفیت ادامه دهند.
علی اكبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست ضمن تقدیر از مسئولان بیمارستان و درمانگاه‌های تحت پوشش و کارکنان زیر مجوعه آنان به پاس همکاری به ویژه در مواقع بحران، بر هم‌فکری و هم اندیشی همدیگر برای رفع مسایل موجود و ارائه راهکارهای سازنده در راستای پیشبرد اهداف دانشگاه تاکید کرد.
تشکیل کمیته فکر یا شورای برنامه‌ریزی دانشگاه، نحوه برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی، اعتباربخشی آموزشی و استفاده از طرح‌های مناسب، دیگر محور صحبت‌های اكبری در این نشست بود.
مهرداد شریفی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست مسئولان تلاشگر را سرمایه‌های دانشگاه دانست و از همکاری و همراهی آنان در ارائه خدمات با توجه به شرایط سخت اقتصادی تقدیر کرد.
وی همچنین در خصوص ظرفیت و استفاده از نیک‌اندیشان حوزه سلامت، اداره اوقاف دانشگاه، ظرفیت‌های بیمارستان‌ها، ساخت بیمارستان جدید مانند اعصاب و روان، خاتم‌الانبیاء(ص) و نمازی ۲، سرمایه‌های سخت‌افزاری، سامانه اموال اسقاطی و مدیریت متمرکز منابع مالی توضیحاتی ارائه داد.
در این نشست، رؤسا و مدیران بیمارستان و درمانگاه‌های شیراز موضوعاتی مانند نقدینگی و مطالبات بیمه‌ای، فضای فیزیکی درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها، ساماندهی نیروی انسانی، اعضای هیئت علمی، انواع اعمال جراحی، تجهیزات پزشکی، پروژه‌های در حال ساخت، توانمندی‌ها و نیازمندی‌های بیمارستان‌ها، بخش‌های سرپایی و بستری، بخش‌های دیالیز، اعزام بیماران، نشست‌های مداوم مسئولان، درآمدهای مراکز درمانی، گروه‌های مختلف پزشکی و وضعیت مادران باردار پرخطر را با سرپرست دانشگاه در میان گذاشتند.
کلینیک‌های ویژه، ارتقای کیفیت ارائه خدمات، خدمات و تجهیزات آرمایشگاهی، تدارکات، پرونده‌های الکترونیکی، افزایش تخت های بیمارستانی، افزایش همکاری مدیران و مسئولان دانشگاه، تصمیم‌گیری‌های کارآمد، ارتقای فرآیندهای بیمارستانی، حمایت‌های بیمه‌ای و مدیریت منابع انسانی، از دیگر موارد مطرح شده از سوی رؤسا و مدیران بیمارستان و درمانگاه‌های شیراز بود.

انتهای پیام
captcha