تربیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان؛ از حوزه‌های منطبق با سند تحول بنیادین
کد خبر: 3862955
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
نجفی مطرح كرد:

تربیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان؛ از حوزه‌های منطبق با سند تحول بنیادین

گروه اجتماعی ـ مدیركل آموزش و پرورش فارس با اشاره به فعالیت مجلس دانش‌آموزی در این استان گفت: تربیت سیاسی و اجتماعی یکی از حوزه‌هایی است که منطبق با سند تحول بنیادین است و تشكیل چنین مجلسی نیز در همین راستاست.

به گزارش ایكنا از فارس، علی عسکر نجفی، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 18 آذرماه در دیدار نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی استان با استاندار، گفت: تربیت سیاسی و اجتماعی یکی از حوزه‌هایی است که منطبق با سند تحول بنیادین است و آموزش ‌و پرورش در همین راستا فعالیت‌های بسیاری را در قالب تشکل‌های دانش‌آموزی انجام می‌دهد که ظرفیت مجلس دانش‌آموزی یکی از کارآمدترین آن‌هاست.
وی افزود: دانش‌آموزان در این فضای مجلس دانش‌آموزی مشق دموکراسی می‌کنند و می‌آموزند که با انتخاب‌های خود در سرنوشت خود سهیم باشند.
نجفی گفت: شورای دانش‌آموزی فارس نزدیک به ۴۰ هزار عضو دارد که از این تعداد 8 نفر به‌عنوان نمایندگان 800 هزار دانش‌آموز استان در قالب مجلس دانش‌آموزی، پل ارتباطی بین وزیر، مسئولان و دانش‌آموزان هستند و در طول سال با تشکیل جلسات متعدد با وزیر آموزش‌وپرورش تصمیماتی اتخاذ و ابلاغ می‌کنند.
مدیرکل آموزش ‌و پرورش فارس بیان كرد: نمایندگان مجلس دانش‌آموزی برگزیده و عصاره‌ دانش‌آموزان استان هستند که بانشاط، پویایی و امید به آینده، در راستای رفع مسائل دانش‌آموزان در تلاش هستند و نشاط را در مدارس ایجاد می‌کنند.
محسن كلاری، رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس نیز در این دیدار گفت: نمایندگان مجلس دانش‌آموزی فارس علاوه بر اینکه مشاوران مدیرکل هستند و در تصمیم‌سازی‌های‌ ویژه دانش‌آموزان سهیم هستند، با نگاه مثبت معاونان نیز در برنامه‌ریزی‌های معاونت‌ها نقش دارند و عضو شورای تربیتی آموزش ‌و پرورش هستند.
وی ادامه داد: با همکاری معاونت متوسطه برنامه امتحانات نهایی فارس با نظر مستقیم دانش‌آموزان بسته شد و در اقدامی دیگر نقایص کتب درسی از نگاه دانش‌آموزان با کمک نمایندگان استخراج و به مسئولان ارائه‌شده است.
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس یادآور شد:‌ دوره فعالیت این دانش‌آموزان در مجلس دانش‌آموزی دو ساله است و پس‌ از آن مجدداً انتخابات برگزار می‌شود.
وی گفت: سازمان دانش‌آموزی رسالت خود را که همانا تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است علاوه بر ظرفیت مجلس دانش‌آموزی در دو فعالیت مهم دیگر از جمله تشکل پیشتازان و خبرگزاری پانا نیز دنبال می‌کند.
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس ادامه داد: در تشکل پیشتازان بیش از 5 هزار مربی و 112 هزار و 373 دانش‌آموز عضو هستند و مهارت‌های اجتماعی را بر اساس منش‌های 12 گانه می‌آموزند.
به گفته‌ کلاری، بیش از 4 هزار دانش‌آموز و مربی نیز عضو خبرگزاری پانا هستند که با فراگیری آموزش‌های خبرنگاری، مسئولیت اجتماعی و حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی را در خود تقویت می‌کنند.
یادآور می‌شود، دانش‌آموزان نمایندگان مجلس دانش‌آموزی نیز در این دیدار بابیان مطالبات خود و برخی مسائل حوزه آموزش‌ و پرورش خواستار پیگیری آن از سوی استاندار شدند.

انتهای پیام
captcha