آغاز به كار نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فارس/ پژوهش در ایران نهادینه نشده است
کد خبر: 3862941
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲

آغاز به كار نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فارس/ پژوهش در ایران نهادینه نشده است

گروه اجتماعی ـ همزمان با هفته پژوهش و فناوری، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی و دانشگاهی و واحدهای پژوهشی استان فارس در شیراز آغاز به كار كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با هفته پژوهش و فناوری، مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی و دانشگاهی و واحدهای پژوهشی استان فارس امروز، 18 آذرماه در محل مجتمع فرهنگی ـ رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد.
این نمایشگاه با هدف معرفی و ارائه دست آوردهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی، مراکز دانشگاهی، علمی و کاربردی، نهادهای پژوهشی و موسسه‌های فعال در این حوزه برپا شده است كه معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی فارس نیز در آن حضور فعال دارد.
عبدالرضا قاسم‌پور، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در آیین افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به اهمیت و ضرورت پژوهش و نقش آن در توسعه جامعه، پژوهش و فناوری را مبنا و موتور محرک توسعه جوامع دانست و گفت: پژوهش علاوه بر اهمیت در توسعه پایدار در حوزه امنیتی نیز بسیار موثر است.
وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی پژوهش محور امر مهمی به شمار می‌رود، لزوم باورمندی بیشتر مدیران به اهمیت پژوهش را متذکر شد و گفت: هنوز هم پژوهش در ایران نهادینه نشده است.
قاسم‌پور گفت: مدیران در کشور ما چندان به مقوله پژوهش توجه ندارند و لازم است فرهنگ‌سازی در این خصوص از سنین کم و از مهدکودک و مدرسه آغاز شود.
وی هزینه کردن در حوزه فرهنگ‌سازی پژوهش محور را سرمایه‌گذاری دانست و گفت: پژوهش کاربردی و عملی موجب توسعه می‌شود لذا باید ارتباط دانشگاه با دستگاه‌های اجرایی، صنعت و تولید بیشتر و مستحکم‌تر شود.
قاسم‌پور با طرح این موضوع که یکی از عوامل تحقق رونق تولید، مردمی کردن اقتصاد و توجه به سرمایه‌های داخلی است، گفت: باید پژوهش به سمت مطالبات واقعی جامعه و مردم من جمله مشکل آب، خشکسالی و مسایل محیط زیستی پیش رود.
یادآور می‌شود، نمایشگاه دست‌آوردهای پژوهشی فارس که از امروز در مرکز رفاهی دانشگاه شیراز آغاز به کار کرد، تا چهارشنبه ۲۰ آذر در این مکان برپا است.

انتهای پیام
captcha