جامعه اخلاق‌محور کمترین آسیب را می‌بیند
کد خبر: 3862940
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷

جامعه اخلاق‌محور کمترین آسیب را می‌بیند

گروه اجتماعی ــ استاندار فارس با تأکید بر اینکه جامعه اخلاق‌محور کمترین آسیب را می‌بیند، از نمایندگان مجلس دانش‌آموزی استان خواست در راستای ترویج اخلاق‌گرایی در جامعه دانش‌آموزی کوشا باشند.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 18 آذر در دیدار با نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی استان با تاکید بر اینکه جامعه اخلاق‌محور کمترین آسیب را می‌بیند، گفت: نمایندگان مجلس دانش‌آموزی استان در راستای ترویج اخلاق‌گرایی در جامعه دانش‌آموزی کوشا باشند.
وی با تأکید بر اهمیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد گفت: اعتقاداتی همچون مردم‌سالاری دینی و تعلق حاکمیت به مردم در صورتی تحقق می‌یابد که سخنان همه اقشار مردم به گوش حاکمیت برسد و شنیده شود.
رحیمی با بیان اینکه تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد فرصتی مغتنم برای انتقال صدای مردم به حاکمیت هستند، افزود: قطعاً هر گونه تشکلی که بتواند خواسته‌های جامعه را در چارچوب قانون به حاکمیت ارائه دهد باید تقویت شود و چنین جامعه‌‌ای می‌تواند مسیر رشد را به خوبی طی کند.
وی با تاکید بر اهمیت پاسخگویی به مطالبات مردمی، اضافه کرد: در مواردی که تحقق مطالبه و درخواست مطرح شده امکان‌پذیر نیست پاسخ منفی باید با ارائه دلایل و قانع کردن مردم همراه باشد.
استاندر فارس، فعالیت تشکل‌های مردم نهاد و مبتنی بر آرای مردم را از شاخص‌های کشورهای توسعه یافته برشمرد و گفت: تقویت این فعالیت‌ها در چارچوب اعتقادات فرهنگی و مذهبی جامعه باید دنبال شود.
وی ادامه داد: هر یک از ما در جامعه رسالتی را بر عهده داریم؛ شما به عنوان نماینده دانش‌آموزان علاوه بر کارهایی که دنبال می‌کنید باید علم و آموختن دانش را به عنوان یک رسالت مهم مورد توجه قرار دهید.
استاندار فارس، تقویت مسئولیت‌پذیری اجتماعی را از دیگر نیازهای جامعه امروز برشمرد و گفت: باید بیاموزیم که منافع ملی بر منافع شخصی، ارجح است و اگر قانون‌مداری و رعایت قانون و مصلحت گروهی را در خود نهادینه کنیم، می‌توانیم به موفقیت اجتماعی دست یابیم.
رحیمی حضور دانش‌آموزان در فضای سیاسی، اجتماعی همچون مجلس دانش‌آموزی را امری حائز اهمیت دانست و افزود: حضور و انگیزه و نشاط شما ما را به داشتن جامعه‌ای پویا و پرنشاط در آینده امیدوار می‌کند.
وی از آنان خواست تا برای رسیدن به جامعه‌ای ایده‌آل، تغییرات را از خود شروع کنند و خودسازی کنند و به پیشرفت تحصیلی خود توجه ویژه داشته باشند تا بتوانند در اداره امور کشور سهیم باشند.
استاندار فارس همچنین اعلام کرد فرماندارن در سراسر این استان باید نمایندگان مجلس دانش‌آموزی را به عنوان مشاور خود انتخاب کنند.
در این نشست همچنین قرار شد که یکی از دختران نماینده مجلس دانش‌آموزی به عنوان مشاور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس و فرد دیگری از این نمایندگان به عنوان مشاور مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری فارس منصوب شوند.

انتهای پیام
captcha