تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در میان اهل سنت جنوب فارس/ اهداف اسلام با وحدت پیش‌ می‌رود
کد خبر: 3862928
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷

تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در میان اهل سنت جنوب فارس/ اهداف اسلام با وحدت پیش‌ می‌رود

گروه سیاست و اقتصاد ـ نشست تخصصی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ویژه مسلمانان اهل سنت جنوب فارس در شهر گله‌دار برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، نشست تخصصی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ویژه مسلمانان اهل سنت جنوب فارس امروز، 18 آذرماه در مجتمع فرهنگی ـ قرآنی دارالهدی مسلمانان اهل سنت شهر گله‌دار و با حضور ائمه جمعه، جماعت و مدرسین این شهر برگزار شد.

برشمردن نعمت‌های مردم ایران
در این مراسم شیخ مصطفی محمودی، امام جمعه روستای چاه محمد حاجی گله‌دار به ایراد سخنرانی پیرامون انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: خداوند متعال، چهار نعمت را به مردم عزیز ایران ارزیابی داشته است، نعمت اول اسلام است. اسلام، دینی است که بشریت را نجات داد. اسلام، طرحی جامع و هماهنگ دارد و سعادت فردی و اجتماعی انسان را تضمین می‌کند.
وی ادامه داد: اگر زندگی مبارک حضرت محمد مصطفی(ص) را مورد مطالعه قرار دهیم می‌بینیم که تمام عمرپر برکت ایشان برگرفته از همین نعمت اسلام است که با مهربانی، عطوفت و مهر مردم را به دین اسلام دعوت كرد.
محمودی، نعمت دوم را نعمت قرآن دانست که یکی از مهم‌ترین و غنی¬ترین عوامل فیض و برکت است و چشمه¬ روانی است که آب آن هیچ‌گاه کم نمی‌شود و سپس ادامه داد: قرآن کتاب تربیت است، کتاب تفکر، اندیشه و هدایت انسان به سوی کمال است؛ نسخه شفابخشی است که درمان تمامی بیماری‌های جسمی و روحی را تضمین می‌کند.

اهداف اسلام با وحدت پیش‌ می‌رود
امام جمعه چاه محمد گله‌دار با بیان اینكه نعمت سوم نعمت وحدت، اتحاد و انسجام است، گفت: خداوند منان در آیات مختلفی، این موضوع را بیان فرموده است ما باید این نعمت را پاس بداریم و حفظ کنیم. پیامبر گرامی اسلام(ص) با اتحاد توانستند اهداف اسلام را پیش ببرند.
وی با تصریح اینكه نعمت چهارم، نعمت انقلاب است، گفت: انقلاب ما با شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی به پیروزی رسید. آمریکای جنایتکار و رژیم‌های غاصب و زورگو، از همان ابتدای انقلاب با طرح‌های کوتاه مدت از قبیل تشدید اوضاع داخلی وکودتای نظامی و استراتژی‌های بلند مدت، درصدد بودند که انقلاب را از بین ببرند اما به یاری خداوند متعال، هیچ‌گاه نخواهند توانست به هدف شوم خود نائل شوند.
محمودی اضافه كرد: این انقلاب با جوشش خون شهیدان به ما رسیده و هزینه‌های زیادی صرف آن شده است پس باید با نعمت وحدت، انسجام و یکپارچگی آن را حفظ کنیم.

تلاش دشمنان برای تفرقه‌افكنی میان ملت ایران
وی با تأكید بر اینكه دلیل پیروزی ما هم در انقلاب اسلامی وحدت و اتحاد بود، گفت: در گام دوم انقلاب، نیز دشمن همچنان مصمم بر ایجاد رخنه در اتحاد و وحدت ملت ایران است اما مقام معظم رهبری با تشخیص به موقع و با بصیرت مثال‌زدنی، همگان را به وحدت و همدلی توصیه كرده‌اند.
امام جمعه چاه محمد گله‌دار تأكید كرد: در راستای عملیاتی ساختن بیانیه گام دوم انقلاب، علما و دانشمندان، تکلیف بزرگی دارند و باید مردم را به دین و حوزه‌های دینی و معنوی گرایش دهند.
در ادامه این نشست تخصصی، رسول طهمورث‌پور، معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان فارس به بیان ویژگی‌های بیانیه گام دوم انقلاب، ضرورت برگزاری نشست‌های تخصصی تبیین این بیانیه و همچنین انتظارات مسئولین نظام از روحانیت در راستای اجرایی كردن آن پرداخت و گفت: یكی از نکات مورد توجه بیانیه گام دوم انقلاب، مخاطب قرارگرفتن جوانان است؛ تقریبا ۳۵ میلیون نفر از جمعیت ایران را جوانان تشکیل داده است و این مسئله، اهمیت موضوع را دوچندان می‌کند.
وی افزود: دومین نکته قابل توجه در این بیانیه، بیان دستاوردهای چهل ساله اول انقلاب است. دستاوردهایی از قبیل ثبات، امنیت، حفظ تمامیت ارضی و پیشرفت‌های علمی و فنآوری.
طهمورث‌پور ادامه داد: سومین ویژگی بیانیه گام دوم انقلاب، هفت توصیه مهم و راهبردی است که رهبر معظم انقلاب در پایان آن، اعلام داشته‌اند شامل توصیه به علم و پژوهش، توصیه به معنویت و اخلاق، توصیه در خصوص مسائل اقتصادی، عدالت و مبارزه با فساد، ضرورت استقلال و آزادی، اهمیت عزت ملی و مرزبندی با دشمنان، تأکید بر سبک زندگی اسلامی- ایرانی.

برپایی نشست‌های ایده‌پردازی بیانیه گام دوم انقلاب برای مسلمانان اهل سنت
وی در ادامه، به سابقه اجرای این نشست اشاره کرد و گفت: تیرماه سال جاری، اولین نشست تخصصی تبیین و ایده‌پردازی بیانیه گام دوم انقلاب با حضور شصت تن از فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی اهل سنت سراسر کشور در تهران برگزار شد؛ در این نشست علمی دو روزه، صاحب نظران و اساتیدی خبره از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، رئیس شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی؛ حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای انقلاب فرهنگی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، رئیس دبیرخانه مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری و … به تبیین ابعاد مختلف بیانیه گام دوم انقلاب پرداختند.
معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان فارس در پایان سخنان خود به بیان انتظارات مسئولین نظام از روحانیت در خصوص عملیاتی كرد بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: انتظار و توقع مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی، به ویژه شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی، از روحانیون و مدرسین این است که از طریق تریبون¬هایی که در اختیار دارند مثل تربیون‌های نماز جمعه، منابر مساجد و کرسی های مدارس علوم دینی، به تبیین این بیانیه در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … بپردازند.
از دیگر سخنرانان این نشست، شیخ اسماعیل درویشی، امام جماعت مسجد فاروق اعظم شهر خور بود. وی در ابتدا به چگونگی شکل‌گیری جامعه اسلامی در زمان پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: رسالت رسول‌الله(ص) نه تنها با رویکردی فردی، قومی، شخصیتی و حزبی نبود بلکه رویکرد آن بزرگوار، رویکردی اجتماعی و جهانی بود و این می‌تواند برای انقلاب اسلامی ایران یک نمونه و الگو باشد.
وی بیان كرد: دین مبین اسلام دین همه جهانیان است و پیامبران برای هدایت و دعوت همگان آمده‌اند و ما باید وظیفه خود را در برابر این دعوت بدانیم.
درویشی با یادآوری اینكه قرآن کریم می‌فرماید کار و برنامه شما عبادت است، گفت: اگر بخواهیم عبادت را در جملات کوتاه تقسیم‌بندی کنیم چهار قسم می‌توان برای آن برشمرد: قسم اول، رابطه انسان با خدای خود، قسم دوم، رابطه انسان با خودش، قسم سوم، رابطه انسان با جامعه و خلق خدا و قسم چهارم رابطه انسان با محیط زیست. اجرایی کردن تمامی این موارد جز با اتحاد و همبستگی امکان‌پذیر نیست.
امام جماعت مسجد فاروق اعظم خور اظهار كرد: علت شکست انقلاب¬ کشورهای دیگر، تضاد، دو دلی، دو رنگی، تفرقه و جناح بازی افراد است و دلیل پابرجایی انقلاب اسلامی ایران، با این همه دشمنیِ کینه توزان، اتحاد و انسجام است.
وی در ادامه صحبت‌های خود به سه مورد از توصیه های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد وگفت: توصیه به علم و پژوهش، توصیه به معنویت و اخلاق و توصیه به اقتصاد پویا و قوی از جمله توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب است.

به چشم‌اندازهای روشن انقلاب بیاندیشیم
درویشی تأكید كرد: اکنون باید با اتحاد و همبستگی، به چشم‌اندازهای روشن انقلاب و راهکارهای رسیدن به اهداف عالیه نظام بیاندیشیم تا بار دیگر شاهد پویایی اسلام و اجتماع اسلامی باشیم.
وی گفت: مردم ایران اسلامی همانطور که در چهل سال اول انقلاب در برابر دشمنان نظام و انقلاب ایستادند، باید با توکل به خداوند متعال و با ایمانی قوی‌تر در مقابل دشمنان ایستادگی کرده و به سوی آینده‌ای روشن پیش روند.
مدرس مدرسه علوم دینی شهر خور در پایان سخنان خود به مسئله جوان‌گرایی در امور پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه، جوانان را مورد خطاب قرار داده‌اند. ما نیز باید این توصیه را در تمامی امور، اجرایی کنیم؛ به‌کارگیری جوانان در یک جامعه می‌تواند روحیه مضاعفی به جامعه تزریق کند و باعث پویایی و موفقیت روزافزون آن جامعه شود.
یادآور می‌شود، در پایان این نشست، از رابطین مساجد و فعالان حوزه فرهنگی منطقه گله‌دار با اهدای هدایایی از سوی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha