روزی به نام‌ هوابرد/ همواره آماده رویارویی با دشمنان هستیم
کد خبر: 3862888
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳

روزی به نام‌ هوابرد/ همواره آماده رویارویی با دشمنان هستیم

گروه اجتماعی ـ فرمانده تیپ 55 هوابرد با بیان اینكه 8 مهرماه به نام روز هوابرد نامگذاری شده است، گفت: در سال جاری به دلیل همزمانی این روز با ایام محرم، مراسم بزرگداشت هوابرد را امروز برگزار كردیم كه این نامگذاری به‌منظور گرامیداشت یاد سرلشكر شهید محمدجواد عبد حق، فرمانده گردان 101 تیپ و شهدای این تیپ در دوران دفاع مقدس است.

امیر سرتیپ دوم ذبیح‌الله بهمن‌زیاری، فرمانده تیپ 55 هوابرد در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با یادآوری اینكه 8 مهرماه به نام روز هوابرد نام‌گذاری شده است، گفت: در سال جاری این روز همزمان با ایام محرم بود كه به دلیل حفظ احترام ایام حزن و اندوه اهل بیت(ع)، روز بزرگداشت هوابرد را امروز، 18 آذرماه برگزار می‌كنیم.
وی به فلسفه نامگذاری این روز اشاره كرد و افزود: 8 مهرماه مصادف با سالروز شهادت محمدجواد عبدحق، فرمانده گردان 101 تیپ 55 هوابرد در سال 64 در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل است كه در این روز تعداد زیادی از نیروهای تیپ 55 هوابرد نیز شهید می‌شوند به‌همین دلیل قریب 4 سال است كه در این روز یاد آنان را گرامی می‌داریم.
بهمن‌زیاری با یادآوری اینكه هم‌اكنون تیپ 55 هوابرد به نام سرلشكر محمدجواد عبدحق نامگذاری شده است، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی كه غائله‌های مختلفی در نقاط مختلف كشور از جمله كردستان روی داده بود، امام راحل دستور تمام كردن غائله كردستان را صادر كردند و در این راستا در تاریخ 30 تیر سال 58 نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی وارد عمل شد و یگان‌های مستقر در منطقه غرب و شمال غرب جهت اجرای دستور با قدرت وارد كارزار با دشمن داخلی شدند.
فرمانده تیپ 55 هوابرد ادامه داد: پس از درگیری‌های زیادی كه بین یگان‌های نیروی زمینی مستقر در منطقه غرب و شمال غرب با عناصر كوموله به وجود آمد به حضور تیپ 55 هوابرد احساس نیاز شد و بنا به دستور فرمانده وقت نیروی زمینی در تاریخ 25 مرداد 58 دستور داده شد كه دو گردان از تیپ 55 هوابرد به منطقه سنندج و سردشت اعزام شوند.

تقديم 2350 شهيد و 12 هزار جانباز و ايثارگر
وی با بیان اینكه گردان‌های 101 و 126 تیپ هوابرد در آن زمان با سه فروند هواپیما وارد شهر سنندج و مریوان شدند و در آنجا حضور داشتند، گفت:‌ نیروهای تیپ 55 هوابرد در تاریخ 9 مهر 59 با تمام امكانات و قدرت به مصاف بعثیان می‌روند و وارد جنگ می‌شوند و تا تاریخ 13 آبان سال 71 دوشادوش سایر نیروهای مسلح ایران با تقدیم 2 هزار و 350 شهید، 12 هزار و 700 جانباز و ایثارگر و یك هزار و 163 آزاده در اكثر عملیات‌های بزرگ و كوچك آفندی و پدافندی شركت داشته و از نظام مقدس جمهوری اسلامی و وجب به وجب این خاك مقدس كه به خون پاك هزاران شهید رنگین است، با جان و دل دفاع كردند.

861 بار جابه‌جایی تاكتیكی داشته‌ایم
بهمن‌زیاری با تصریح اینكه تیپ 55 هوابرد از 14 ماه قبل از شروع جنگ تحمیلی در غائله كردستان حضور داشته است، یادآور شد: تیپ 55 هوابرد در طول مأموریت‌های خود از سال 58 تا پایان چنگ تحمیلی و بازگشت به پادگان سرزمینی خود 861 بار جابه‌جایی تاكتیكی و اداری در منطقه جنوب و غرب داشته است.
فرمانده تیپ 55 هوابرد افزود: همچنین این تیپ از سال 71 با اجرای چندین مانور بزرگ و كوچك مانند مانورهای زهد،‌ ولایت، پیروان ولایت، پیروزی یك تا 9 مشترك نیروی زمینی و دریایی و غیره آمادگی خود را در حفظ آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران حفظ كرده است و همچنان مانند گذشته و پا در ركاب جهت جانفشانی در راه فرامین ولی امر خود آیت‌الله امام خامنه‌ای (مدظله العالی).
وی تأكید كرد: تیپ 55 هوابرد همواره آماده رویارویی با تمام تهدیدهای سخت و نیمه سخت دشمنان داخلی و خارجی نظام جمهوری اسلامی را دارد و در این راه همواره از كیان این خاك و آب و مكتب حقه اسلام، جانفشانی می‌كند.

تكریم یاد شهدا و پیشكسوتان تیپ
بهمن‌زیاری در ادامه با بیان اینكه به‌مناسبت بزرگداشت روز هوابرد برنامه‌های متنوعی امروز اجرا می‌شود، گفت: امشب طی مراسمی از پیشكسوتان، جانبازان، خانواده شهدا و فرماندهان سابق تیپ و كاركنان پایور و خانواده آنان تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha