حضور 12 قرآن‌آموز از كشورهای خارجی در مراكز شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان
کد خبر: 3862670
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷

حضور 12 قرآن‌آموز از كشورهای خارجی در مراكز شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از حضور 12 قرآن‌آموز از كشورهای هند، پاكستان، عراق، كویت و نیجریه در مراكز شبانه‌روزی حفظ تخصصی یكساله قرآن كریم این مؤسسه خبر داد.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآن بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از فعالیت 11 مركز شبانه‌روزی حفظ تخصصی یكساله قرآن كریم در این مؤسسه خبر داد و گفت: از این 10 مركز ویژه آموزش حفظ آقایان و یك مركز ویژه آموزش حفظ بانوان است.
وی از حضور 12 قرآن‌آموز از كشورهای هند، پاكستان، عراق، كویت و نیجریه در مراكز شبانه‌روزی حفظ تخصصی یكساله قرآن كریم این مؤسسه خبر داد و افزود:‌ در حال حاضر در مراکز شبانه‌روزی امام حسن مجتبی(ع) استهبان، حضرت امیرالمؤمینین(ع) فسا و ثامن‌الحجج(ع) مشهد قرآن‌آموزانی از این كشورها مشغول به حفظ كل قرآن كریم هستند.
شاهسونی اظهار كرد: طبق روند جدید آموزشی مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان، به ازای حفظ هر 5 جزء از قرآن کریم، آزمونی از محفوظات قرآن‌آموزان این مراکز اخذ می‌شود که نوبت اول این آزمون در مهرماه سال جاری برگزار شد.
مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با بیان اینكه آزمون حفظ 10 جزء نیز از این قرآن‌آموزان در دو بخش كتبی و شفاهی به عمل آمد، گفت: آزمون كتبی در تاریخ 7 آبان‌ماه و آزمون شفاهی نیز از 7 تا 14 آذرماه برگزار شد.
وی یادآور شد: 171 قرآن آموز از 11 مرکز شبانه‌روزی موسسه بیت‌الاحزان در این آزمون شرکت کردند که 16 نفر از این قرآن‌آموزان از مرکز شبانه‌روزی حضرت زینب(س) ویژه بانوان حضور داشتند.
شاهسونی افزود: قرآن‌آمزوان در صورت کسب حد نصاب 110 از 150 نمره، گواهی 10 جزء از طریق سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات بیت‌الاحزان موسوم به «محفوظ» به‌صورت الکترونیکی جهت قرآن آموزان صادر می‌شود.

انتهای پیام
captcha