ثبت‌نام 5 نفر از مسلمانان اهل سنت برای انتخابات در منطقه جنوب فارس
کد خبر: 3862653
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱

ثبت‌نام 5 نفر از مسلمانان اهل سنت برای انتخابات در منطقه جنوب فارس

گروه سیاست و اقتصاد ـ فرماندار ویژه لارستان از ثبت‌نام نهایی ۳۹ داوطلب انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش و اوز خبر داد و گفت: از این تعداد 34 نفر شیعه و ۵ نفر از اهل سنت هستند.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی مرکز حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش و اوز، جلیل حسنی، فرماندار ویژه لارستان امروز، 17 آذرماه در نشست خبری اظهار کرد: تا پایان وقت ثبت‌نام كاندیداهای انتخابات، ۳۹ داوطلب برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه لارستان خنج و گراش و اوز ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۳7 نفر مرد و ۲ نفر زن هستند.
وی با اشاره به اینکه ۲۶ در صد از داوطلبان یعنی 11 نفر از داوطلبین حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش و اوز، از ایثارگران عزیز هستند، گفت: داوطلبین ثبت نام شده، از شهرستان لارستان ۲6 نفر، گراش ۸ نفر، خنج ۲ نفر و اوز هم ۳ نفر برای ورود به کارزار انتخابات مجلس یازدهم اعلام آمادگی کردند.
حسنی درباره میزان تحصیلات داوطلبان هم گفت: از مجموع ثبت‌نام کنندگان 1 نفر لیسانس، ۳2 نفر فوق لیسانس، ۵ نفر دکترا و تحصیلات ۱ نفر هم حوزوی است.
فرماندار ویژه لارستان اظهار كرد: از مجموع افرادی که ثبت‌نام آنان نهایی شد، ۱۹ نفر سابقه داوطلبی دوره مجلس دهم و ۳ نفر سابقه نمایندگی مجلس را دارند.
وی با تاکید بر اینکه ۲4 نفر از این افراد زیر ۵۰ سال و ۱۵ نفر نیز بالای ۵۰ سال سن دارند، ادامه داد: از بین این داوطلبان جوان‌ترین فرد آقایی ۳۰ ساله و مسن‌ترین داوطلب ۷۲ سال سن دارد.
حسنی همچنین با بیان اینکه 34 نفر شیعه و ۵ نفر از اهل سنت در این دوره نام‌نویسی کرده‌اند، یادآور شد: از ۳9 نفر ثبت‌نام شده، ۱ نفر پزشک، ۱۴ نفر کارمند، ۱ نفر روحانی، ۴ نفر استاد دانشگاه ،۲ نفر فرهنگی، 9 نفر آزاد، 2 نفر نماینده مجلس و ۶ نفر بازنشسته هستند.
معاون استاندار فارس در پایان یادآور شد: دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه، ۳۵ نفر نام‌نویسی کرده بودند.

انتهای پیام
captcha