برپایی نشست هم‌اندیشی رؤسا و مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های فارس
کد خبر: 3862000
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹

برپایی نشست هم‌اندیشی رؤسا و مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های فارس

گروه اجتماعی ـ نشست هم‌اندیشی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها با رؤسای دانشگاه‌های استان فارس و روسای دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌های استان در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، نشست هم‌اندیشی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌های کشور با رؤسای دانشگاه‌های استان فارس و رؤسای دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌های استان با تأکید بر نقش دانشگاه‌ها در مدیریت امور اجتماعی و تلاطم محیطی امروز، 14 آذرماه به‌میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.
حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌های کشور در این نشست گفت: به هم ریختگی روانی جوانان در کشور از دستور کارهای دشمنان به ویژه آمریکا بوده که همه تلاش خود را برای فروپاشی کشور به کار بسته‌اند.
وی با تأكید بر نقش دانشگاه‌ها در مدیریت تلاطم محیطی، افزود: با طراحی ستیزه‌جویانه دشمنان در رابطه با مسائل اجتماعی و دغدغه‌های اقتصادی، اغتشاشات اخیر طراحی شد که با مدیریت و درایت مردم به ویژه دانشگاهیان، با ناکامی دشمنان مواجه شد.
رستمی در ادامه به بیان دغدغه‌های رؤسای دانشگاه‌ها با تکیه بر فرمایشات مقام معظم رهبری پرداخت و راهکارهایی در این زمینه عنوان کرد.
علی بهادر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با تأكید بر اینكه دانشگاه‌ها باید محل صحبت و تبادل نظر باشد، گفت: نخستین موضوعی که در هر دانشگاه باید بسیار مورد توجه قرار گیرد، موضوع استقلال آن است.
وی با اشاره به اینکه شرط رشد و شکوفایی هر دانشگاهی این است که در هر زمینه‌ای استقلال داشته باشد، افزود: اگر دانشجویی می‌تواند یک موضوع علمی را به چالش بکشد، این نشان از استقلال اوست.
بهادر ادامه داد: با توجه به اینکه دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های نسل سوم پیش می‌رود، لازمه آن داشتن و افزایش استقلال در دانشگاه‌ها و احترام به اساتید و دانشجویان است چراکه بدنه دانشگاه‌ها توانمندی لازم برای حل مسائل داخلی مجموعه را داراست.
وی با تأكید بر اینكه علم همیشه به هم مرتبط است و با تلفیق و اتصال آن پیشرفت بیشتری حاصل می‌شود، گفت: با گروه‌های علمی مشترک در بسیاری از مسایل به ویژه ساخت تجهیزات پزشکی می‌توان اقدام‌ها و ابداعات نوآورانه داشت؛ این همکاری میان مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز به چشم می‌خورد.
حمیدنادگران، رئیس دانشگاه شیراز نیز در این نشست ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام حسن عسکری(ع) گفت: با مدیریت و درایت رؤسای دانشگاه‌ها، حضور و نقش موثر دانشجویان، تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی، از آسیب و ورود دشمنان به این حوزه جلوگیری می‌شود.
رئیس دانشگاه شیراز تأكید كرد: نیازمند تمهیدات موردنیاز در سطح ملی برای همفکری و همدلی با دیگر نهادها هستیم.
كامبیز مینایی، رئیس دانشگاه دولتی جهرم نیز در این نشست گفت: دو هزار دانشجو، ۷۰ عضو هیات علمی و ۱۰۰ نفر کارمند در این دانشگاه فعال هستند.
وی با بیان اینكه نقش امام جمعه، فرماندار و مردم در پیشگیری از آسیب‌ها به سیستم آموزشی بسیار تاثیرگذار است، به موضوع «آمایش» در دانشگاه‌ها و اهمیت عملیاتی کردن آن پرداخت.
محمدمهدی علویان‌مهر، رئیس دانشگاه صنعتی شیراز نیز در این نشست بزرگ‌ترین آسیب در دانشگاه‌ها را سیاست‌زده شدن دانشگاه‌ها برشمرد که موجب آسیب به دانشجو و دانشگاه می‌شود.
وی، دانشجویان را فرزندان اساتید و مسوولان برشمرد و گفت: این جوانان، برادران و خواهران ما هستند که باید چگونگی رفتار با آنان را بسیار مورد توجه قرار داد تا از مهاجرت و فرار مغزها جلوگیری شود.
اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که کار دانشجو پرداختن به سه موضوع تعلیم، ورزش و تهذیب نفس است، دیگر تأكید رئیس دانشگاه صنعتی شیراز در این نشست بود.
حسین افلاکی‌فرد، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان فارس نیز در این نشست از قدمت ۱۰۰ ساله این دانشگاه در کشور گفت و ضمن اعلام تحصیل چهار هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان، توضیحاتی پیرامون فضای فیزیکی و تحصیلی این دانشگاه ارایه داد.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حمید مقامی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌های استان فارس و مدیر گروه‌های معارف دانشگاه‌های استان نیز در این نشست حضور داشتند.
این نشست با پرسش و پاسخ رؤسای دانشگاه‌های استان فارس و رؤسای دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌های استان همراه بود که پیشنهادات و انتقاداتی نیز در زمینه‌های مختلف آموزشی مطرح شد.

انتهای پیام
captcha