ضرورت تعمیق فعالیت‌ها و پژوهش‌های قرآنی میان دانشگاهیان
کد خبر: 3861842
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
در پيام ولايتی به سي و چهارمين جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجويان مطرح شد؛

ضرورت تعمیق فعالیت‌ها و پژوهش‌های قرآنی میان دانشگاهیان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ ولایتی در پیامی به سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان بر ضرورت تعمیق هرچه بیشتر فعالیت‌ها و پژوهش‌های قرآنی و اهتمام به این موضوعات به ویژه در بهره‌برداری از ظرفیت‌های علمی و ارزشمند اساتید و دانشجویان تأكید كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، علی‌اكبر ولایتی، رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی به سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان كه به میزبانی این دانشگاه در شیراز در حال برگزاری است، پیامی صادر كرد.
در این پیام آمده است: «دانشگاهیان عزیز و قرآن‌پژوهان گرامی تأكید پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی(صلوات‌الله علیه) بر اقتدای امت به دو ركن قرآن و عترت، انی تارك فیكم الثقلین كتاب‌الله و عترتی كه یكی خزانه معرفت الهی و آن دیگری مفسر قطعی آن، علتی جز سعادت امت را دربرنداشته است.
آنان كه در پهنه تاریخ در برابر این دو ركن ایستادند و به وجوه گوناگون، با شیطانت خود با آن دو ركن به مقابله برخاستند، به راستی غیر از ضلالت و گمراهی برای خود و انحطاط به دنبال نداشتند.
انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برآمده از آن با تمسك بنیانگذار كبیر، حضرت امام خمینی(ره) به قرآن و عترت و در ادامه با رهبری داهیانه مقام عظمای ولایت شكل گرفت، به ثمر نشست و با قوت و اقتدار به بنیانی مرصوص در مبارزه با استكبار جهانی به پایگاهی امیدبخش برای جان‌های بیدار بدل شد.
عزیزان من:
همنشینی و انس با قرآن كریم در پرتو پذیرش و اطاعت از ولایت ائمه معصومین(علیهم‌السلام) و عترت پاك پیامبر مكرم اسلام(صلوات‌الله علیه) به منزله اكمال دین و اتمام نعمت و ضامن دست یافتن به مقام (امن) و (ایمان) است تا مصداق واژه فاخر (مؤمن) گردد و در این صورت به مقام (حیات طیبه) راه یابد كه به فرموده قرآن كریم در سوره مباركه نحل « مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیینَّهُ حَیاةً طَیبَةً وَلَنَجْزِینَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا یعْمَلُونَ؛ هر كس از مرد یا زن كار شایسته كند و مؤمن باشد قطعا او را با زندگى پاكیزه‏ اى حیات [حقیقى] بخشیم و مسلما به آنان بهتر از آنچه انجام مى‏ دادند پاداش خواهیم داد».
بدون شك برگزاری مسابقات سراسری قرآن و عترت به‌عنوان یكی از بزرگترین افتخارات در دانشگاه آزاد اسلامی زمینه مناسبی است تا مقدمات لازم برای این همنشینی و انس فراهم آمده و وعده حق تعالی محقق شود. ان‌شاءالله
اینجناب ضمن تأكید بر ضرورت تعمیق هرچه بیشتر فعالیت‌ها و پژوهش‌های قرآنی و اهتمام به این موضوعات به ویژه در بهره‌برداری از ظرفیت‌های علمی و ارزشمند اساتید محترم و دانشجویان معزز، امیدوارم تمسك به قرآن و عترت همچنان چراغ راه كلیه دانشجویان، استادان و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی باشد.
در پایان ضمن پاسداشت مقام رفیع قرآن و ائمه معصومین(علیهم‌السلام) از كلیه مسئولان و دست‌اندركاران این برنامه تشكر و برای همه شركت‌كنندگان توفیق، عزت و سربلندی مسئله می‌نمایم».

انتهای پیام
captcha