تمام نیروها را برای تحقق منویات رهبری بسیج می‌كنیم/ آمادگی 100 درصد نزاجا
کد خبر: 3861483
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹

تمام نیروها را برای تحقق منویات رهبری بسیج می‌كنیم/ آمادگی 100 درصد نزاجا

گروه اجتماعی ـ فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینكه یكی از اصول نزاجا، ولایت‌محوری است، گفت: همه نیروها را بسیج می‌کنیم تا منویات مقام معظم رهبری محقق شود.

به گزارش ایكنا از فارس، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی امروز، ۱۲ آذر در جمع پرسنل و کارکنان منطقه نظامی فارس در شیراز با بیان اینكه اصول نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی سه اصل ولایت‌محوری، عدالت‌محوری و شایسته‌سالاری است، گفت: نیروها در ۱۰۰ درصد آمادگی برای انجام وظایف محوله قرار دارند.
وی گفت: ولایت‌محوری را به این شکل عملیاتی کردیم که در نیروی زمینی آنچه به عنوان پتانسیل، انرژی و منابع مادی و معنوی داریم بایستی در مسیری هزینه شود که آن کار ریشه در یکی از منویات مقام معظم رهبری داشته باشد.
فرمانده نزاجا با بیان اینکه همه نیروها را بسیج می‌کنیم تا منویات مقام معظم رهبری محقق شود، افزود: از سال ۸۵ فرامین بر زمین مانده مقام معظم رهبری را در نزاجا تحت یک برنامه تدوین کردیم و این برنامه‌ها را اجرا می‌کنیم که در نخستین گام راهبردها را تغییر دادیم.
حیدری با تصریح اینکه ساختارهای جدید را در نیروی زمینی تعریف و سازماندهی کردیم، بیان کرد: یگان‌ها را اضافه کردیم و تغییرات در نیروی زمینی را به شکلی ترتیب دادیم که نیروها کارآمدتر شوند و امروز تیپ‌های ما ۱۰۰ درصد آمادگی دارند که در کسری از زمان خودشان را به نقاط مورد نظر برسانند.
وی با اشاره به تأکیدات مقام عظمای ولایت در خصوص ارتقای معیشت کارکنان و آمادگی رزمی، گفت: برای تحقق انتظارات مقام معظم رهبری، نگاهم به نیروها مانند نگاه پدر به یک خانواده است به همین دلیل برنامه‌هایی طراحی کردیم تا هم توقع مقام معظم رهبری محقق شود و هم کارکنان از نظر معیشت در سختی نباشند.
فرمانده نزاجا گفت: در زمینه تسهیل ازدواج در نیروی زمینی طرح پیوندهای آسمانی را در نظر گرفتیم که جامعه هدف جوانان در آستانه ازدواج در نیروی زمینی یا خانواده نیروها بودند که در حدد توان نیروی زمینی امکاناتی را برای این دسته فراهم کردیم.
حیدری با اشاره به دیگر طرح‌ها در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، اضافه کرد: در زمینه‌های درمان، مسکن، تحصیل و ... برای کارکنان و خانواده آنان طرح‌هایی تدوین شده است که اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه در زمینه نقل و انتقالات به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی کارکنان، تدابیری اندیشیده شده است، گفت: اصل بر بومی کردن کارکنان است و نقل و انتقالات تحت عنوان طرح هجرت با شرایط خاص و ویژه انجام می‌شود.
فرمانده نزاجا با اشاره به تدابیر اندیشیده شده در خصوص ارتقای وضعیت معیشتی کارکنان ارتش، صاحبخانه بودن هر نیروی بازنشسته نظامی را یکی از موارد مد نظر مقام معظم رهبری دانست و تاکید کرد که رفع این دغدغه‌ها نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است اما امکانپذیر خواهد بود.
حیدری با انتقاد از عملکرد برخی تعاونی‌های مرتبط با ارتش، گفت: تعداد تعاونی‌های مرتبط بسیار کم است اما بعضی از این تعاونی‌ها عملکرد خوبی نداشتند و سبب بی‌اعتمادی کارکنان شده‌اند، باید اعضای تعاونی از میان افراد شاغل انتخاب شود تا امکان نظارت بهتری وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه یکی از آرزوهای ما در نیروی زمینی ارتش داشتن خانه سازمانی مانند نیروی هوایی است، گفت: قرار است ۳۲ هزار خانه سازمانی برای نیروی زمینی احداث شود که در صورت تحقق ۸۰ درصد از کارکنان صاحب خانه می‌شوند؛ البته تاکنون عملیات اجرایی ۱۱ هزار واحد شروع شده است.
فرمانده نزاجا با اشاره به اتفاقات اخیر نیز گفت: در این جریانات آنان که به اموال عمومی ضربه زدند و این خسارت‌ها را به بار آوردند اشرار، نوکر آمریکا، اسرائیل و عربستان بودند چراکه غیر از اجنبی و انسان‌های شیطان صفت هیچ‌کس چنین کاری نمی‌کند.
وی همچنین در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از حضور در شیراز، فارس را یکی از استان‌های کلیدی به لحاظ استقرار مجموعه‌های تحت مدیریت نیروی زمینی ارتش دانست.
حیدری گفت: در استان فارس و به‌خصوص شهر شیراز دارای یگان‌های نظامی در تمام رسته‌ها و تخصص‌ها هستیم و یکی از وظایف ما نیز کنترل توان دفاعی و میزان آمادگی این نیروها است.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یک نظام الهی است که همواره از سوی دشمنان تهدید می‌شود، لزوم آمادگی تمام نیروهای نظامی ارتش در همه رسته‌ها را متذکر شد و گفت: یگان‌های مستقر در فارس از مهم‌ترین یگانهای تخصصی ارتش جمهوری اسلامی است.
فرمانده نزاجا یادآور شد: یگان‌هایی نظیر تیپ ۵۵ هوابرد و زرهی از یگان‌های راهبردی و استراتژیک ارتش است و مراکز آموزش زرهی و پیاده هم از ارکان مهم آموزش نیروی زمینی محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha