15آذر؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در آزمون سراسری قرآن و عترت
کد خبر: 3860927
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴

15آذر؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در آزمون سراسری قرآن و عترت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی اوقاف البرز گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام در آزمون قرآن و عترت سال جاری ۱۵ آذرماه تعیین شده است.

15آذر؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در آزمون سراسری قرآن و عترت

حجت الاسلام احمد اشرفی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به ثبت‌نام آزمون قرآن و عترت سال جاری، اظهارکرد: این آزمون امسال با همکاری اداره ارشاد اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه علاقمندان می‌توانند تا ۱۵ آذرماه برای ثبت‌نام در این آزمون به سایت www.quranedu.ir مراجعه کنند، افزود: آزمون کتبی اداره ارشاد اسلامی در تاریخ سوم بهمن‌ماه همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه برگزیدگان آزمون کتبی به آزمون شفاهی اداره اوقاف که در بازه زمانی ۵ تا ۱۲ اسفندماه برگزار می‌شود، راه می‌یابند، گفت: این آزمون در چهار گروه و ۱۵ رشته امتحانی برگزار می‌شود که شامل ۲ رشته در گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، ۲ رشته در گروه معارف اهل‌بیت(ع)، ۹ رشته در گروه حفظ قرآن کریم و ۲ رشته در گروه آموزش‌های الکترونیک شامل روخوانی قرآن‌کریم و سبک زندگی اسلامی است.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف البرز با اشاره به اینکه دانش‌آموزان نیز می‌توانند در قالب طرح بشارت(۱۴۵۳) و حفظ جزء سی قرآن‌کریم در این آزمون شرکت کنند، افزود: دانش‌آموزان متقاضی برای ثبت‌نام باید به سامانه همگام مراجعه کنند.
وی سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی را از اهداف اصلی این آزمون برشمرد و گفت: ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت از اهداف برگزاری این برنامه است.
این مسئول، راهبری آموزش‌های قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به روزرسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت را از دیگر اهداف برگزاری این آزمون عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha