کتاب شعر «حبیب حرم» در همدان منتشر شد
کد خبر: 3860090
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴

کتاب شعر «حبیب حرم» در همدان منتشر شد

گروه فرهنگی ــ دبیر اجرایی جشنواره «حبیب حرم»، گفت: مجموعه اشعار شاعران دومین دور جشنواره با موضوع شهدای مدافع حرم با نام «حبیب حرم» به کوشش جواد محقق و محمد صارمی‌شهاب، به چاپ رسید.

چاپ مجموعه اشعار شهدای مدافع حرم با نام «حبیب حرم» در همدانبه گزارش ایکنا از همدان، علیرضا اکبری، دبیر اجرایی جشنواره حبیب حرم، چهارشنبه، 6 آذر ماه در نشست خبری این جشنواره، اظهار کرد: امسال به برکت خون سرور و سالار شهدا، امام حسین(ع)، سومین جشنواره سراسری جبیب حرم به نام ایشان برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره حبیب حرم با بیان اینکه این جشنواره در برند کشوری برگزار می‌شود افزود: در این دوره از جشنواره 9 استان شرکت داشته‌اند که آثارفاخری را برای جشنواره ارسال کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این دور از جشنواره در بخش‌های شعر، داستان نویسی، نمایش محیطی، موشن و نماهنگ برگزار می‌شود اضافه کرد: استکبارستیزی، فرهنگ ایثار و شهادت، شهدای مدافع حرم به طور ویژه سردار همدانی موضوعات سومین جشنواره حبیب حرم است.

اکبری با بیان اینکه در مجموع 156 نفر از 9 استان کشور، 366 اثر به دبیرخانه سومین جشنواره سراسری حبیب حرم ارسال کرده اند گفت: بیشترین آثار مربوط به بخش شعر است.

دبیر بخش داستان جشنواره حبیب حرم با اشاره به اینکه 11 داور این دور از جشنواره را داوری خواهند کرد، اضافه کرد: اختتامیه جشنواره یکشنبه، 10 آذر ماه ساعت 9 صبح در سالن ابن سینا همدان برگزار می‌شود.

اکبری ابراز کرد: یک روز قبل ازاختتامیه جشنواره، برگزیدگان جشنواره در نشستی صمیمی به بازخوانی آثار خود می‌پردازند و در پایان نیز دیداری از باغ موزه همدان خواهند داشت.

وی بیان کرد: مجموعه اشعار شاعران دومین دور جشنواره با موضوع شهدای مدافع حرم با نام «حبیب حرم» به کوشش جواد محقق و محمد صارمی شهاب، به چاپ رسید، گفتنی است این کتاب هفته گذشته، به عنوان یکی از برترین‌های جایزه کتاب مدافعان حرم «جایزه سردار شهید حسین همدانی» شد.

اکبری اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، حمایت از هنرمندان متعهدی است که در حوزه ایثار و شهادت فعال هستند.

انتهای پیام
captcha