رقابت ۱۲۰۰ نفر در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان + تشریح جزئیات
کد خبر: 3860005
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

رقابت ۱۲۰۰ نفر در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان + تشریح جزئیات

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ یک هزار و ۲۰۰ نفر از برگزیدگان دانشگاه‌های مختلف کشور به سی‌وچهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان راه پیدا کردند که مراسم اختتامیه این جشنواره و همچنین مسابقات بخش آوایی قرار است که در شیراز برگزار شود.

به گزارش ایكنا از فارس، سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در سال جاری در بخش‌های مختلف معارفی، هنری، ادبی، آوایی و شفاهی در سال جاری در دانشگاه‌های مختلف كشور برگزار شد.

مرحله كشوری این مسابقات در بخش‌های مختلف معارفی، هنری و ادبی این جشنواره تاكنون برگزار شده است و بناست مراسم اختتامیه این مسابقات همراه با مرحله كشوری مسابقات بخش آوایی و شفاهی در شیراز برگزار شود.

این مسابقات طی روزهای 12 تا 14 آذرماه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شود كه در این راستا برنامه‌ریزی‌ها و تمهیداتی در این كلان‌شهر اندیشیده شده است.

روز گذشته، 5 آذرماه نشست خبری این جشنواره با حضور حجت‌الاسلام والسلمین ابراهیم کلانتری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و عبدالمجید طالب‌تاش، رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، در محل ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

اعلام مكان‌های افتتاحیه و اختتامیه جشنواره

در این نشست اعلام شد كه افتتاحیه مسابقات بخش آوایی و شفاهی در روز 12 آذرماه در مجتمع پیامبر اعظم(ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز واقع در شهر صدرا برگزار خواهد شد ضمن اینكه در این مراسم از برگزیدگان آزمون معارفی نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

مكان برگزاری مسابقات بخش آوایی و شفاهی نیز در 4 سالن در شیراز اعلام شده است كه شامل سالن 22 بهمن واقع در دانشگاه علوم پزشكی شیراز، سالن‌های سینا و صدرا واقع در پشت بیمارستان شهید فقیهی و مسجد فاطمةالزهرا(س) جنب هتل پارس است.

مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان نیز در ساعت 9 تا 12 صبح روز 14 آذرماه با حضور مسئولان كشوری و استانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به‌عنوان بزرگترین شبستان شیعی جنوب كشور برگزار خواهد شد.

در مراسم اختتامیه علاوه بر تجلیل از برگزیدگان مسابقات بخش شفاهی و آوایی، برگزیدگان سایر بخش‌های هنری و پژوهشی نیز تجلیل می‌شوند.

استقرار دبیرخانه جشنواره در شیراز

دبیرخانه بخش هنری، ادبی و پژوهشی این دوره از جشنواره در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز واقع شده است كه در این بخش ۶۴۰ اثر دریافت شد و داوری آثار نیز طی روزهای 25 تا 29 آبان‌ماه انجام شد كه در نهایت 48 اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند و در بخش معارفی نیز 27 نفر به عنوان برگزیده انتخاب شده‌اند.

در بخش آوایی این جشنواره كه به‌میزبانی شیراز برگزار خواهد شد 360 نفر از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های مختلف كشور طی روزهای 12 و 13 آذرماه به رقابت می‌پردازند و در نهایت از 60 نفر از آنان به عنوان برگزیده تجلیل به عمل خواهد آمد.

به‌طور كلی یك هزار و 200 نفر از برگزیدگان دانشگاه‌های مختلف كشور به سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان راه پیدا كردند كه پس از ارزیابی‌ها از 135 نفر تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام
captcha