هنوز نیازمند احداث مسجد در جاده‌های فارس هستیم
کد خبر: 3859770
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸

هنوز نیازمند احداث مسجد در جاده‌های فارس هستیم

گروه اجتماعی ـ قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس با بیان اینكه اكثر جاده‌های مواصلاتی شیراز و استان دارای نمازخانه هستند، گفت: در هر 50 كیلومتر یك نمازخانه یا مسجد احداث شده است اما هنوز باید در جاده‌های فارس مسجد احداث كنیم.

به گزارش ایكنا از فارس، سومین گردهمایی دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان فارس امروز، 5 آذرماه به میزبانی دیوان محاسبات در شیراز برگزار شد.
حجت‌الاسلام علی سقاچی، قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس در این جلسه گفت: تاكنون اقدامات خوبی برای گسترش اقامه نماز در سطح استان انجام شده است.
وی افزود: اكثر جاده‌های مواصلاتی شیراز دارای نمازخانه هستند به طوری كه در هر 50 كیلومتر یك نمازخانه یا مسجد احداث شده است اما هنوز باید در جاده‌های فارس مسجد احداث كنیم و تقریباً احداث 8 مسجد دیگر در این زمینه نیاز است.
سقاچی در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت اقامه نماز در ادارات گفت: در برخی ادارات نماز اقامه می‌شود اما تعداد نمازخوان‌های كم است.
قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس اظهار كرد: برای ارزیابی دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در بحث اقامه نماز نباید تنها به انجام فعالیت‌های تبلیغی اكتفا كرد بلكه باید از فعالیت‌های آموزشی استفاده كرد.
وی همچنین گفت: استان فارس تنها استانی است كه روحانیان را مستقیماً گزینش و به مدارس استان اعزام می‌كند و در طول 9 ماه تحصیلی هم دائماً فعالیت‌های آنان را رصد می‌كند.
حسین‌زاده،‌ دبیر اقامه نماز اداره‌كل تبلیغات اسلامی فارس نیز در این نشست گفت: هم‌اكنون 428 امام جماعت در شركت‌ها، هتل‌ها، ادارات و غیره استان فعالیت می‌كنند كه از این تعداد 124 نفر در شیراز هستند.
وی با بیان اینكه میزان حق‌القدم ائمه جماعات بسته به میزان تحصیلات و وقتی كه برای اقامه نماز می‌گذارند، متفاوت است، گفت: حق‌القدم ائمه جماعات نیز توسط شورای تبلیغ استان متشكل از نمایندگان ستاد اقامه نماز، استانداری، مدیریت برنامه‌ و بودجه استانداری، تبلیغات اسلامی، اوقاف، مركز رسیدگی به امور مساجد، ارشاد و حوزه‌های علمیه تعیین می‌شود.
حسین‌زاده همچنین گفت: برخی درخواست جابجایی ائمه جماعات دارند كه می‌توانند درخواست‌های خود را به سازمان تبلیغات اسلامی ارائه داده تا به این درخواست آنان رسیدگی كنیم.

انتهای پیام
captcha