ترویج فرهنگ قرآن میان دانش‌آموزان نیازمند استفاده از ظرفیت‌های خارج از آموزش و پرورش است
کد خبر: 3859737
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶

ترویج فرهنگ قرآن میان دانش‌آموزان نیازمند استفاده از ظرفیت‌های خارج از آموزش و پرورش است

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیركل آموزش و پرورش فارس با بیان اینكه این اداره به تنهایی از عهده ترویج فرهنگ قرآن و نماز میان دانش‌آموزان بر نمی‌آید، بر لزوم استفاده ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی برون‌سازی تأكید كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، علی عسکر نجفی، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 5 آذرماه در جلسه شورای سیاست‌گذاری نماز قرآن و عترت استان، گفت: برای معطوف کردن نگاه دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان این مرز و بوم به اهمیت قرآن در زندگی و نهادینه شدن مفاهیم آن در وجودشان، مهم‌ترین کار و استراتژی آموزش ‌و پرورش فارس فرهنگ‌سازی است.
وی افزود: فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باید معطوف به تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی دانش‌آموزان به‌عنوان یک ساحت مهم تربیتی و بر اساس سند تحول بنیادین که یک وظیفه قانونی و الزام شرعی و اخلاقی برای همه ماست باشد.
نجفی بر لزوم آگاهی بخشی در مورد فعالیت‌های قرآنی آموزش ‌و پرورش استان تأکید کرد و گفت: صدا و سیما ظرفیت بسیار خوبی است که می‌تواند در زمینه فرهنگ‌سازی و ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه مورد استفاده قرار گیرد.
مدیركل آموزش و پرورش فارس گفت: با توجه به جایگاه ویژه‌ آموزش‌ و پرورش در جامعه و گستردگی و ارتباط بسیار وسیع آن با جامعه، راه‌اندازی استودیوی ویژه این سازمان با هدف تهیه و نشر دستاوردهای مختلف آموزش‌ و پرورش بسیار مؤثر است.
وی با اشاره به تنوع فعالیت‌های آموزش و پرورش گفت: در حوزه‌های ورزش، سلامت، پرورشی، سازمان‌ها و تشکل‌های دانش‌آموزی و بسیاری از موارد دیگر کارهای مهمی در هر کدام انجام می‌دهیم که اگر بتوانیم به سمتی برویم که پایگاهی داشته باشیم در آموزش‌ و پرورش می‌توانیم برنامه‌های متنوعی خصوصاً در حوزه قرآن، نماز و عترت را به‌صورت هفتگی در برنامه‌های صدا و سیما داشته باشیم.
نجفی با یادآوری اینکه در چارچوب سند تحول بنیادین راهکارهایی در این خصوص بیان ‌شده است، گفت: لازم است فعالیت‌هایی دیده شود تا آموزش ‌و پرورش و صدا و سیما بتوانند در این حوزه همکاری و برنامه‌ریزی کنند.
وی با تأکید بر اینکه آموزش ‌و پرورش به‌تنهایی از عهده این مسئولیت بزرگ برنمی‌آید، گفت: برای ترویج فرهنگ نماز و مفاهیم قرآنی در جامعه، باید از ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی برون‌سازمانی نهایت استفاده را ببریم.
مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس در پایان با یادآوری اینکه در بحث فعالیت‌های قرآنی باید تلاش کنیم تا از دیگر کشورها عقب نباشیم گفت: آنچه تاکنون در حوزه فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز در سطح استان کسب‌ شده حاصل کار همه همکاران و دوستان در بخش‌های مختلف بوده که جای تقدیر و تشکر دارد و امیدواریم که در آینده نیز با تلاش و پشتکار و برنامه‌ریزی منسجم، همچنان از جمله استان‌های پیش‌رو و پیشتاز در این زمینه باشیم.

انتهای پیام
captcha