روحیه خداباوری را در جوانان تقویت كنیم/ ائمه جماعات نباید جناحی باشند
کد خبر: 3859714
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸

روحیه خداباوری را در جوانان تقویت كنیم/ ائمه جماعات نباید جناحی باشند

گروه اجتماعی ـ امام جمعه موقت شیراز خواستار تقویت روحیه خداباوری جوانان جهت جذب آنان به اقامه نماز شد و گفت: باید تلاش كنیم تا جوانان خود را با محتوا و فلسفه نماز آشنا كنیم.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن مرادی، امام جمعه موقت شیراز امروز، 5 آذرماه در گردهمای دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان فارس كه به‌میزبانی دیوان محاسبات برگزار شد، اهمیت اقامه نماز در آیات و روایات اسلامی را یادآور شد و گفت: در اولین سوره‌ای كه در قران كریم نازل شده و اولین آیات آن سخن از نماز به میان آمده است.
وی افزود: همچنین در آخرین سوره‌ای كه بر پیامبر(ص) نازل شده، در اول، وسط و آخر بزرگترین سوره قرآن یعنی بقره و در كوچكترین سوره قرآن كریم سخن از نماز به میان آمده است.
مرادی با بیان اینكه آخرین سخنان پیامبر(ص) در لحظات آخر عمر مباركشان نیز سفارش به اقامه نماز بوده است، گفت: امام علی(ع) نیز سفارش فرمودند كه نماز را در رأس كارهایت قرار ده؛ اما امروز می‌بینیم گاهی اوقات ارباب رجوع و كارهای ضروری بر اقامه نماز اول وقت ارجحیت یافته است در صورتی كه اگر چنین چیزی شود، هیچ كدام از كارها خیر و بركتی نخواهد داشت زیرا اولویت در دین اسلام با نماز است.
امام جمعه موقت شیراز تأكید كرد: مسئله توجه به نماز بسیار مهم است و اگر نماز نداشته باشیم، از اسلام هیچ لذت و بهره‌ای نخواهیم برد زیرا پیامبر(ص) فرمودند اسلام لذت و كارایی برای كسی كه به نماز اهمیت نمی‌دهد، ندارد. تمام بدبختی‌ها حتی فتنه اخیر نیز به خاطر بی‌نمازی است.
وی با یادآوری حدیث پیامبر(ص) كه فرمود برای هر چیزی آفتی است و آفت دین، ترك نماز است، گفت: اصل اقامه نماز از ابتدا به جماعت بوده است چنانچه پیامبر(ص) همواره نمازهای خود را با جماعت اقامه می‌كردند؛ ضمن اینكه اقامه نماز اول وقت نیز جزو اصول است.
مرادی با تأكید بر اینكه باید روحیه خدامحوری را در میان جوانان خود تقویت كنیم تا نمازخوان شوند، گفت:‌ اكنون دشمن به فكر تغییر در باور، گفتار و روابط مردم است و باید این سه را اصلاح كنیم.
امام جمعه موقت شیراز همچنین اهمیت توجه به فضای مجازی را در این زمینه یادآور شد و گفت: فضای مجازی یكی از نشانه‌های ظهور منجی آخرالزمان(عج) است كه هم فرصت است و هم تهدید؛ هم شخصیت‌ساز است و هم شخصیت‌سوز و هم عامل وحدت و هم عامل تفرقه است.
وی در ادامه با طرح این سئوال كه چرا برخی‌ها به نماز جماعت نمی‌آیند، گفت: برخی‌ها ذاتاً درون‌گرا هستند یعنی اجتماعی نیستند و برخی‌ها هم مشغله كاری زیادی دارند و افراد دیگری هم تاكنون به نماز جماعت نیامده‌اند كه باید به سراغ این افراد برویم.
مرادی با بیان اینكه نقش نمازخانه مرتب و منظم در جذب افراد به نماز به خصوص در بحث نظافت و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مؤثر است، گفت:‌همچنین نقش امام جماعت در این زمینه 80 درصد است زیرا اخلاق امام جماعت در جذب افراد بسیار مؤثر است و امام جماعت نیز نباید گروهی و جناحی باشد.
امام جمعه موقت شیراز با تصریح اینكه باید تلاش كنیم تا جوانان خود را با محتوا و فلسفه نماز آشنا كنیم، گفت: كار تشكیلاتی عملی در این زمینه بسیار بهتر است و باید بركات نماز را برای جوانان خود تبیین كنیم. البته حضور مدیران هم در نماز جماعت بسیار مؤثر است.

انتهای پیام
captcha