بسیجی بودن به اخلاص و تقوا بستگی دارد/ اجرای 300 عنوان برنامه در هفته بسیج شیراز
کد خبر: 3858876
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

بسیجی بودن به اخلاص و تقوا بستگی دارد/ اجرای 300 عنوان برنامه در هفته بسیج شیراز

گروه اجتماعی ـ فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز با بیان اینكه بسیجی ثبت‌نام ندارد و یك سازمان یا شخصیت حقیقی و حقوقی نیست، گفت: بسیجی بودن به ویژگی‌های والای اخلاص و تقوا بستگی دارد.

به گزارش ایكنا از فارس، موسی زارعی، فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز امروز، 2 آذرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته بسیج گفت: هفته بسیج یادآور خاطرات بسیاری در اذهان مردم ایران است خاطراتی که رابطه مستقیم با حیثیت و آبروی یک ملت و سرزمین دارد.
وی با بیان اینكه اگر فرهنگ ایثار و شهادت نبود، تعریفی از بسیج وجود نداشت، افزود: دفاع مقدس آیینه تمام‌نمای فداکاری‌ها و رشادت‌های بسیجیان است، آنانی که لشكر مخلص خدا بودند و چه خالصانه قدم در میعادگاه عشاق گذاشتند.
زارعی بیان كرد: بسیجی بودن یک افتخار بزرگ است چرا که در وصف بسیج همان بس که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای عزیز فرمودند: بسیجی یعنی علی(ع) که تمام وجودش وقف اسلام بود. پس پیرو علی(ع) بسیجی واقعی است کسی که علوی باشد در همه زمینه‌ها و در وصف بسیجیان مخلص. همین جمله فرمانده دلیر سپاه توحید شهید حاج محمدابراهیم همت بس است که فرمود من خاک پای بسیجی‌ها هم نمی‌شود و این جایگاه بسیجیان واقعی در عالم است.

بسیج یك سازمان یا شخصیت حقیقی و حقوقی نیست
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز با بیان اینكه بسیج امروز یک سازمان یا یک نهاد یا یک شخصیت حقوقی و حقیقی نیست، گفت: بسیج به‌برکت خون شهدایش شناخته می‌شود؛ بسیج یک فرهنگ، گفتمان و یک ایدئولوژِی اصیل در جهان بشریت است و حد و مرز نمی‌شناسد.

بسیجی بودن به اخلاص و تقوا بستگی دارد
وی با تصریح اینكه بسیجی ثبت‌نام ندارد، گفت: بسیجی بودن به ویژگی‌های والای اخلاص و تقوا بستگی دارد و در یک کلام بسیجی یعنی پیرو ولایت و مزین به نور رهبر.
زارعی با تأكید بر اینكه بسیج از بطن مردم است و جنبشی خودجوش و مردمی است که تفاوتی اساسی با دیگر جنبش‌ها دارد و آن عدم عدول از ارزش‌های اولیه و اتکا به نیروی مردمی است، گفت: بسیج امروز در همه عرصه‌ها حضوری جهادگونه دارد. هر کجا نیاز احساس شود بسیج اولین ارگان است و همیشه پیشرو بوده است و خار چشم دشمنان.

بسیج وارد مسائل سیاسی نمی‌شود
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز تأكید كرد: بسیج در مسائل سیاسی و جناح‌بندی‌ها، صف‌بندی‌ها وارد نمی‌شود ولی در عین حال آگاه است و بصیرت در آن یک اصل است و دوست را از دشمن می‌شناسد و اسیر خواسته‌های گروهی نمی‌شود. بسیج پشتیبان ولایت فقیه و پیرو رهبر است و لا غیر.
وی از بسیج به‌عنوان یک حرکت منسجم و منطبق با نیاز‌های تمام زمان‌ها نام برد و گفت: بسیج نیرویی کارآمد، تاثیرگذار در تمام عرصه‌هاست. بسیج، صدای صلابت است و سمبل صبوری، اسوه صالحان است و آموزگار صابران.

بسیج؛ مظهر عظمت ایران
زارعی با بیان اینکه بسیج نماد و مظهر عظمت ایران اسلامی است، بیان کرد: حضور تأثیرگذار بسیج بعد از پیروزی انقلاب تاکنون به ویژه در دوران دفاع مقدس بسیاری از دسیسه‌های دشمنان را نقش بر آب و به فرصتی برای رشد و بالندگی و اقتدار بیشتر کشور تبدیل کرده است.

اجرای 300 عنوان برنامه
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز با بیان اینکه رسانه‌ها در تعمیق و توسعه تفکر و فرهنگ بسیجی نقش‌آفرین هستند، از برگزاری بیش از 300 عنوان برنامه در هفته بسیج به‌همت این ناحیه از سپاه خبر داد.
وی گفت: برگزاری محفل انس با قرآن، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری نشست‌های روشنگری، کارگاه تحکیم بنیان خانواده، برگزاری کارگاه فرزند پروری، نشست روشنگری فرهنگی انقلابی، نشست تربیتی اخلاقی، برگزاری طرح چهره به چهره، تجلیل از بسیجیان نمونه، غبارروبی گلزار شهدا، نشست پیشگیری از اعتیاد، پیاده روی و کوهپیمایی بسیجیان، نشست تحکیم بنیان خانواده ، نشست ازدواج آسان برای فرزندان(پسران و دختران)، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی ویژه برنامه‌های هفته بسیج و ... از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این هفته است.
زارعی همچنین با اشاره به نقش بسیج در مهار فتنه 98 گفت: بسیج یکی از نهادهای مهم و سنگر اصلی دفاع از نظام مقدس اسلامی است و از موهبت‌های انقلاب اسلامی نیز همین بسیج و روحیه استقامت، روحیه جهادی و پایمردی بسیج است.

ولایت‌پذیری و دشمن‌شناسی؛ عوامل موفقیت بسیجیان در فتنه 98
وی، ولایت‌پذیری و دشمن‌شناسی بسیجیان را یکی از عوامل موفقیت بسیجیان در فتنه 98 ارزیابی كرد و گفت: مهم‌ترین نهاد یا قشری که حاضر به فداکاری و دفاع فکری و فرهنگی و حضور فیزیکی در دفاع از انقلاب اسلامی و مبارزه با فتنه 98 بود، بسیج است.
زارعی، نقش بسیج در تأمین استقلال و احیای هویت فرهنگی و عزت ملی و تامین منافع ملی و خنثی‌سازی نقشه‌های دشمن در فتنه 98 را بی‌بدیل عنوان كرد و گفت: دشمنان نظام سعی داشتند با ایجاد اختلاف بین ارکان نظام و نیروها و نهادهای مختلف کشور و نیز دامن زدن به اختلافات بین مردم، نظام اسلامی را با چالش جدی مواجه کنند که حضور مردم بسیجی کشور و بسیج مردمی و نظامی کشور توانست مانع از اختلاف و تفرقه بیشتر بین مردم و سوءاستفاده بیشتر دشمن از حوادث سال 98 شود.
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز ادامه داد: امروز هم بسیج اگر احساس کند که منافقان و دشمنان نظام قصد نفوذ در عرصه‌های تصمیم‌گیر و نفوذ سیاسی و اقتصادی و فرهنگی دارند به جد با آن‌ها مقابله می‌کند و پیش از اینکه فتنه دیگری اتفاق افتد نقشه‌ها و اهداف آن‌ها را خنثی خواهد کرد و این میسر نمی‌شود مگر با روحیه ایمان و عشق به خداوند و ولایت و داشتن روحیه فداکاری و سخت‌کوشی و روحیه علمی و داشتن تحلیل صحیح از شرایط و بصیرت .
وی با اشاره به حضور عناصر فتنه در دستگاه‌های دولتی و پروژه نفوذ در عرصه‌های سیاست خارجی و فرهنگی كشور گفت: فتنه گران و جریان نفوذی و وابسته به دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای کشور سعی جدی داشته و دارند تا به انحراف و تحریف سیاست‌های داخلی و خارجی کشور بپردازند.

انتهای پیام
captcha